سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقاوم سازی بیش از یک میلیون واحد مسکن بی دوام و کم دوام روستایی در کشور

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: بیش از یک میلیون و800 هزار واحد مسکن بی دوام وکم دوام روستایی در کشورنوسازی، بهسازی ویا مقاوم سازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اسماعیل نجار، معاون وزیر کشور در جریان بازدید ازعملیات نوسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده از بارش باران روستای ترازوچ خلخال افزود: دولت بازسازی ونوسازی 2میلیون واحد مسکونی روستایی در سراسر کشور را در دستور کار خود قرار داشت که تا به امروز یک میلیون و800 هزار واحد مسکونی از آن بازسازی شده است.

وی بیان کرد: با اجرای طرح مقاوم سازی وبهسازی اماکن روستایی در کشور میزان خسارت جانی ومالی ناشی از حوادث قهری همچون سیل، زلزله، توفان و یا رانش زمین در مناطق روستایی بطور چشمگیری کاهش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اظهار کرد: اجرای طرح بهسازی ونوسازی واحدهای مسکونی روستاها که با مشارکت مردم وبا ارایه تسهیلات بلاعوض، تسهیلات بانکی ارزان قیمت و بازپرداخت طولانی مدت صورت می گیرد با هدف افزایش مقاومت سازه های روستایی در برابرزلزله صورت گرفته است.

نجار گفت: در حالی که پیش از اجرای طرح مقاوم سازی اماکن مسکونی روستایی بسیاری از این اماکن حتی در مقابل زمین لرزه های 3 ریشتری آسیب پذیر بودند با اجرای این طرح منازل مسکونی روستایی در برابر زلزله و دیگر بلایای طبیعی مقاوم تر شده اند.

وی با تقدیر از دست اندرکاران بهسازی ونوسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده روستای ترازوچ خلخال گفت: در اجرای طرح نوسازی این واحدها نظر اهالی در جانمایی ساختمان واتاق ها با حفظ بافت با ارزش روستا لحاظ شده است.

 

انتهای پیام/ح

نوسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده روستای ترازوچ خلخال

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.