سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزارت دفاع ژاپن موشک‌های کره ‌شمالی را با لیزر منهدم می‌کند

ژاپن در حال بررسی ‏امکان ایجاد سامانه جدید لیزری ‏برای رهگیری موشک‌های ‏بالستیکی است که کره شمالی ‏شلیک می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ژاپن در حال بررسی ‏امکان ایجاد سامانه جدیدی ‏برای رهگیری موشک‌های ‏بالستیکی است که کره شمالی ‏شلیک می‌کند. این سامانه بر ‏اساس لیزرهای بسیار قوی کار ‏می‌کند.

بر این اساس، روزنامه "یومیوری شیمبون" در ‏این باره نوشت‏:‏ ‏وزارت دفاع ژاپن که به شدت ‏از موضوع شلیک موشک‌های کره ‏شمالی نگران شده است به فکر ‏راه اندازی سامانه رهگیری ‏موشکی لیرزی قدرتمندی است که ‏بتواند هر نوع موشک بالستیک ‏شلیک شده از سوی کره شمالی را ‏رهگیری و نابود کند.

‏این روزنامه نوشت‏:‏ موشک‌های ‏کنونی کره شمالی مسیر منحنی ‏را طی می‌کنند و این باعث ‏شده است که رهگیری آنها با ‏تجهیزات رهگیری کنونی ژاپن ‏امکان پذیر نباشد؛ اما با ‏این سامانه جدید لیرزی ضد ‏موشک، که بر کشتی یا ‏هواپیما سوار خواهد شد می ‏توان موشک‌های بالستیک شلیک ‏شده را در همان مرحله بلند ‏شدن از زمین رهگیری کرد و آن ‏را به کمک دمای بسیار بالای ‏ناشی از تابیدن لیرز نابود ‏کرد. کارشناسان مسائل نظامی ‏بر این باورند که با این ‏سامانه هر نوع موشکی که مسیر ‏منحنی را طی کند می توان ‏رهگیری و نابود کرد. کارشناسان می‌گویند‏ با این ‏سامانه موشکی لیرزی می‌توان ‏بسیاری از موشک‌هایی که در ‏فواصل کم شلیک می‌شوند نیز ‏رهگیری و نابود کرد.

این روزنامه ژاپنی در بخش ‏دیگر از این گزارش خاطر نشان ‏کرد هزینه ساخت این سامانه ‏به مراتب کمتر از سامانه های ‏ضد موشکی کنونی است. بر اساس ‏گزارش های منتشر شده در ‏پایگاه وزارت دفاع ژاپن، این ‏وزارتخانه از دولت ژاپن ‏خواسته است بودجه ای معادل ‏‏79 میلیون دلار را در سال ‏‏2018 برای انجام مطالعات ‏ساخت چنین لیرزهایی اختصاص ‏دهد. ‏

این مسئله از آنجا برای ژاپن ‏و امنیت آن مهم و جدی شده ‏است که کره شمالی در روزهای ‏‏28 و 29 ماه اوت موشکی را ‏آزمایش کرد که از فراز ژاپن ‏عبور کرد و 14 دقیقه بعد از ‏شلیک‌اش در آبهای اقیانوس ‏آرام فرود آمد. شلیک این ‏موشک با توجه به آنکه شینزو ‏آبه، نخست وزیر ژاپن آن را ‏تهدیدی جدی برای مردم کشورش ‏اعلام کرد، در سطح بین المللی ‏جار و جنجال زیادی ایجاد ‏کرد. ارتش ژاپن ‏این موشک را سرنگون نکرد ‏چون ارزیابی کرده بود، ‏خطری برای این کشور نخواهد ‏داشت. ‏

انتهای پیام/

برنامه ریزی ژاپن برای ساقط کردن موشک های بالستیک کره شمالی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.