سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل امور فرهنگی دانشگاه اصفهان مطرح کرد:

در سال گذشته 460 برنامه دریکی از تالارهای دانشگاه اصفهان برگزارشد

مدیرکل امور فرهنگی دانشگاه اصفهان گفت:اجازه دادیم بقیه هم‌صحبت کنند، تالاری در دانشگاه داریم که در یک سال 460 برنامه در آن با سلایق مختلف و بدون تنش انجام‌شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ابراهیم رضایی  امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: روزی می‌گفتند هدف دانشگاه آموزش است، بعدها گفتند هدفش پژوهش است و امروز می‌گویند دانشگاه نسل سوم هدفش مهارت است، در کنار واحد پژوهش و آموزش باید معاونت فرهنگی باشد تا مهارت خوب زندگی کردن و پدر و مادر خوب بودن و سالم بودن را به دانشجویان یاد دهد.

وی ادامه داد: سال 92 حجم فعالیت‌های فرهنگی پایین و 289 فعالیت مجموع فعالیت‌های فرهنگی تا پایان سال 92 بوده است اما در پایان سال 95 رشد 523 درصدی در فعالیت‌های فرهنگی داریم که اولین دلیل آن ورود سلایق مختلف در چارچوب قانون و باز شدن فضای گفتگو و استفاده از خود دانشجویان بود.

مدیرکل امور فرهنگی دانشگاه اصفهان بیان کرد: بیش از  هزار و 500 فعالیت در این 4 سال انجام شد، انجمن‌های علمی صد در صد دانشجویی و خصوصی است که بیش از 461 فعالیت ثبت کردند، آدمی بنده محبت است و اگر فضا را بازکنیم تا دانشجویان گفتگو و صحبت کنند، پویایی و شادی مدنظر اسلام به وجود می‌آید، جوان خمود و ناراضی از دلش شادی برنمی‌آید، با دخیل کردن دانشجویان به یک رسالت مهم‌تر دست زدیم و آن ایجاد یک محیط پرنشاط است.

وی با اشاره برگزاری 460 برنامه تنها دریکی از تالارهای دانشگاه اصفهان در سال گذشته یادآور شد: اجازه دادیم بقیه هم‌صحبت کنند، تالاری در دانشگاه داریم که در یک سال 460 برنامه در آن با سلایق مختلف و بدون تنش انجام‌شده است، از حوزه معاونت فرهنگی تمرکززدایی انجام دادیم و هر دانشکده‌ای را مستقل کردیم، سال 95 بیش از  هزار و 570 فعالیت فرهنگی ثبت شده است.

رضایی افزود: اولین دانشگاهی که سند راهبردی فرهنگی تدوین و تصویب کرد دانشگاه اصفهان بوده است، 11 هزار و 700 نفر مخاطب در برنامه‌های تشکل‌های سیاسی جذب‌شده‌اند، در فعالیت‌های قرآنی 1453 نفر جذب شدند، 2030 نفر در برنامه‌های کرسی آزاداندیشی جذب‌شده‌اند، 33 مورد نشریه داشتیم و بیش از 7هزار نفر در کانون‌های فرهنگی جذب‌شده‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد: برنامه‌های انجمن‌های علمی بیش از 38 هزار نفر جذب مخاطب داشته‌اند،  هزار و 764 نفر در برنامه‌های آموزشی معاونت فرهنگی شرکت کردند، 4 هزار و 210 نفر را به اردوهای تفریحی و زیارتی رفته‌اند و 63 درصد دانشجویان خوابگاهی خواستار برگزاری اردو هستند.

مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه اصفهان در تشریح فعالیت‌های فرهنگی دانشکده‌های این دانشگاه گفت: دانشکده ادبیات در 53 برنامه 7 هزار 300 نفر را جذب کرده است، دانشکده فنی و مهندسی در 43 برنامه 7 هزار و 900 نفر را جذب کرده‌اند، دانشجویان دانشکده‌های فنی و مهندسی در کل کشور همگی فعال و تیز و باهوش هستند و واقعه 16 آذر را هم دانشجویان انجمن علمی دانشگاه تهران رقم زدند.

وی تعداد نشریات چاپ‌شده در سال گذشته را به میزان حدود 81 نشریه دانست و بیان کرد: 102 جلسه برگزار شده و 174 اردو و بازدید انجام‌شده است، اوج فعالیت جسمانی در دانشجویان 18 تا 28 سال است و با این اردوها و سفرها پخته می‌شوند، اشکی که دانشجویان در حرم امام رضا(ع) می‌ریزند بسیار ارزشمند است، جهت آرامش و ایجاد فضای پویا اردوهای زیادی را برگزار می‌کنیم و حدود یک‌سوم دانشجویان را هرسال به اردو می‌بریم که این حجم زیاد از اردوها را با حمایت معاون فرهنگی و رئیس دانشگاه برگزار می‌کنیم.

رضایی در پایان مطرح کرد: هزار دانشجوی خوابگاهی داریم که به‌ طور متوسط 8 ساعت زمان فراغت دارند، نزدیک 85 درصد بودجه دانشگاه صرف حقوق کارکنان می‌شود و 15 درصد باقی‌مانده صرف امور جاری می‌شود، که اگر چیزی باقی بماند به فرهنگی می‌دهند، شهرداری باید به دانشگاه اصفهان به چشم یک محله شهری نگاه کند، اما این اتفاق نیفتاده است.

 

انتهای پیام/م

 

شهرداری باید به دانشگاه اصفهان به چشم یک محله شهری نگاه کند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.