سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان خبرداد

ثبت بیش از پنج هزار واقعه وفات در سیستان و بلوچستان

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: پنج هزار و ۹۷۵ واقعه وفات در پنج ماهه ابتدای امسال در استان ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، رضا راحت دهمرده مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان   اظهار داشت: سه هزار و ۳۴۳ واقعه این مدت مربوط به وفات مردان و ۲ هزار و ۶۲۴ واقعه مربوط به وفات زنان بوده است.

وی گفت: یکی از اهداف اصلی سازمان ثبت احوال ثبت به موقع وقایع حیاتی از جمله ثبت فوت است که با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و همچنین همکاری سیار دستگاه‌های ذیربط نسبت به آن اقدام می‌شود.

دهمرده  ادامه داد: در اجرای قانون ثبت احوال، نزدیک‌ترین خویشاوندان متوفی یا متصدی یا صاحب مکانی است که فوت در آن رخ داده، ماموران انتظامی، دهیاران شورا‌های اسلامی و متصدیان آرامستان ها، مسئولان خانه‌های بهداشت، پزشکی قانونی، بیمارستان‌ها و متولیان مربوطه مکلفند اطلاعات مربوط به متوفیان را برای ثبت به ادارات ثبت احوال اعلام کنند.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان ادامه داد: در سال‌های گذشته و با مذاکرات صورت گرفته با سایر دستگاه‌ها سعی شده است تا از ظرفیت‌های موجود در روستا‌ها نسبت به ثبت وقایع در مهلت قانونی آن استفاده شود.

دهمرده افزود: همچنین انجام ماموریت‌های ده گردشی در مناطق روستایی به صورت منظم و حضور کارکنان ثبت احوال در بخش‌های پرجمعیت، تاسیس نمایندگی‌های ثبت احوال در محل بیمارستان‌ها از دیگر برنامه‌های ثبت احوال سیستان و بلوچستان برای ثبت به موقع وقایع حیاتی بوده که با وجود همه این اقدامات متاسفانه باز هم شاهد مراجعه نکردن مردم در مهلت قانونی و معین به ثبت احوال هستیم.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان محصور نبودن آرامستان‌ها در روستا‌ها و شهر‌های استان را یکی از دلایل ثبت نشدن به موقع وقایع وفات اعلام کرد و گفت: در سال گذشته نشست‌های متعددی با مسئولان امر برای محصور کردن و همچنین قانونمند ساختن مراحل تدفین در استان صورت گرفته است که امیدواریم در سالجاری روند ثبت واقعه وفات مناسب‌تر شود.

وی با اشاره به اهمیت ثبت ولادت و وفات در روستا‌ها گفت: دهیاران و شورا‌های اسلامی روستا‌ها وظیفه بسیار مهمی در اعلام این وقایع به ثبت احوال دارند و باید با برنامه ریزی مناسب به صورت هفته‌ای آمار وفات صورت گرفته در مناطق روستایی را به نزدیک‌ترین اداره ثبت احوال اعلام کنند.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان  از مردم استان خواست در اعلام وقایع حیاتی (ولادت و وفات) به ادرات ثبت احوال در بازه زمانی مشخص ۱۵ روز برای ولادت و ۱۰ روز برای فوت به صورت جدی اقدام کنند تا از بروز مشکلات و جریمه آنان جلوگیری شود.

 جمعیت سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومترمربع (معادل ۵/۱۱ درصد مساحت کشور) بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ با ۱۹ شهرستان به افزون بر ۲ میلیون و ۷۷۵ هزارنفر شامل بیش از ۷۰۴ هزار و ۸۸۸ خانوار رسیده است.

انتهای پیام/ع

ثبت بیش از پنج هزار واقعه وفات در سیستان و بلوچستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.