سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشنده‌گان پکتیا از کمبود دکتران در مراکز صحی شکایت دارند

ساختمان مرکز صحی صد بستر پکتیا که به گونۀ مجهز و عصری ساخته شده است، اما کمبود دکتران و پرستاران در این مرکز صحی سبب شده است که ده‌ها مریض در دهلیزها بمانند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، بهرام‌زوی، رییس شورای ولایتی پکتیا می‌گوید که آنان چندین‌بار نگرانی مردم را با وزارت صحت در میان گذاشته‌اند، اما تاکنون هیچ توجهی به آن نشده است. به گفتۀ او، وزارت صحت در کنار این که در بخش کم‌بودی‌های این مرکز توجه نکرده، بلکه بودجه لازم را هم به این مرکز منظور نمی‌کند.

یوسف یک‌تن از مریضانی که به این مرکز صحی آمده است می‌گوید، بسیاری مریضان از ولسوالی‌های آریوب زازی و زرمت آمده‌اند، اما به علت نبود دکتران به هر گوشۀ این مرکز صحی خواب هستند.

بسم الله یکی دیگر از بیماران می‌گوید، بیشتر مریضان از ولسوالی‌های دورونزدیک به این مرکز صحی می‌آیند، اما این‌جا هم به درستی درمان نمی‌شوند.

عبدالله حسرت، سخنگوی والی پکتیا با تأیید مشکلات باشنده‌گان این ولایت می‌گوید که در کنار مرکز، برخی از ولسوالی‌ها هم با چنین مشکلاتی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

به گفتۀ او، بانک جهانی حدود 3.5 میلیون دالر را برای حل مشکلات بهداشتی مردم این ولایت کمک کرده است که هم‌اکنون این پول در وزارت مالیه است.

او می‌گوید، به زودی با این مقدار پول مشکلات صحی و کم‌بود تشکیل مراکز صحی این ولایت را حل خواهند کرد.

باشنده‌گان پکتیا می‌افزایند که حکومت باید با افزایش نفوس این ولایت، خدمات بهداشتی را نیز افزایش دهد تا مردم با مشکلات روبه‌رو نشوند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.