سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد امیر عبداللهیان از سکوت جهان اسلام در فاجعه انسانی میانمار + توییت

حسین امیر عبداللهیان، در صفحه توییتر خود، نسل کشی اقلیت مسلمان میانمار را یک فاجعه جدید انسانی نامید.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دولت میانمار سالهاست که برخوردی ظالمانه و غیرانسانی با مسلمانان این کشور دارد؛ حکومتی که تابعیت قانونی این مسلمانان را به رسمیت نشناخته و آنها را مهاجرانی غیرقانونی می‌نامد که وارد خاک آنها شده‌اند. محرومیت از حقوق ابتدایی، شکنجه کودکان و زنان تنها بخشی از رفتار خشن این حکومت با مسلمانان است.

تاریخ ورود مسلمانان به میانمار به قرن اول هجری قمری بر‌می‌گردد، زمانی که بازرگانان مسلمان به واسطه داد و ستدهای صورت گرفته مروج دین اسلام در این منطقه شدند. اما از سال 1774 و با قدرت گرفتن بوداپایا در میانمار، بنای ناسازگاری با شهروندان مسلمان چیده شد.

موج جدید درگیری‌های میانمار در این روزها شدت زیادی گرفته؛  ظلمی که با توجه به سکوت جوامع بشری و سازمان‌های جهانی مدافع حقوق بشر، هر لحظه ابعاد بیشتری به خود می‌گیرد و زنان و کودکان بی‌گناهی را طعمه خود می‌کند.

حسین امیر عبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل  در صفحه توییتر خود به همین موضوع اشاره کرده و نسل‌کشی در میانمار را فاجعه جدید انسانی نامیدهاست؛ فاجعه‌ای که سکوت جهان اسلام در برابر آن تعجب برانگیز است.

 

 

انتهای پیام/

توییت امیر عبداللهیان در خصوص کشتار مسلمانان میانمار

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۲۹ ۱۶ شهريور ۱۳۹۶
خدایا
ناشناس
۰۸:۱۳ ۱۳ شهريور ۱۳۹۶
روحشون شاد
ناشناس
۲۲:۵۷ ۱۲ شهريور ۱۳۹۶
برای مدعیای حقوق بشر متاسفم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!