سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش هزار هکتاری سطح زیر کشت زعفران در خراسان جنوبی

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از افزایش هزار هکتاری سطح زیر کشت زعفران در استان خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ عصمتی پور، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان گفت:سطح زیر کشت زعفران در استان با توجه به اجرای طرح توسعه کشت این محصول،هزار هکتار افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه کشت پیاز زعفران در 15 هزار و 14 هکتار از اراضی کشاورزی خراسان جنوبی آغاز شده است،افزود:بیشترین سطح زیرکشت زعفران استان با 4 هزار و 500 هکتار به شهرستان قاین اختصاص دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان زمان کشت زعفران در خراسان جنوبی را خرداد و شهریور اعلام کرد و گفت: کشت فعلی در استان تا پایان شهریور ادامه دارد.

عصمتی پور با اشاره به اینکه پیاز زعفران موجود در خراسان جنوبی مرغوب ترین پیاز زعفران کشور است، افزود: پیاز زعفران مورد نیاز کشاورزان در داخل استان تولید و تأمین می شود.

وی با بیان اینکه تعداد بهره برداران کشت زعفران در استان 36 هزار و 540 نفر هستند،گفت: بر داشت گل زعفران در خراسان جنوبی اوایل آبان آغاز می شود و تا اواسط آذر ادامه دارد.


عصمتی پور افزود:امسال پیش بینی می شود 54 تن زعفران به ارزش 270 میلیارد تومان از اراضی زیرکشت این محصول در استان برداشت شود.
انتهای پیام/ب


آغاز کشت زعفران در خراسان جنوبی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.