سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری هفته فرهنگ و هنر  در گناباد به صورت شهرستانی و منطقه ای 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:هفته فرهنگ و هنر  به صورت منطقه ای با همکاری شهرستان های همجوار از قبیل تربت حیدریه رشتخوار، زاوه، فیض آباد و گناباد برگزار به میزبانی گناباد برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازمشهد؛ حمید رضا مهدوی افزود: هفته فرهنگ و هنر با اجرای مسابقات، جشنواره ها و فعالیت های مختلف از هنرمندان همه این شهرستان ها انجام خواهد شد. 

 

وي در گزارشي اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی در ماه رمضان و نمایش عاشورایی فاخر در رابطه با طفلان مسلم که در ماه محرم امسال برگزار می شود را از فعالیت های مذهبی این اداره عنوان کرد. 

 

مهدوی خاطر نشان کرد: بزرگداشت خواجه اختیار منشی گنابادی در دستور کار این اداره قرار دارد و هدف ما این است که در سطح ملی ویا منطقه ای آن را برگزار کنیم برای اینکه این فرد بایستی به عنوان مفاخر استان معرفی شود و در شهرستان گناباد بایستی این وفاق ایجاد شود تا بتوان آن را در این سطح برگزار کرد. 

 

وی گفت :بیشتر کارهای این اداره امسال پژوهشی است و در حال حاضر لغات و اصطلاحات و ضرب المثل های گنابادی در حال جمع آوری است که این کار زمانبر است و پژوهش درباره حجاب و فعالیت های مرحوم بهلول گنابادی و نامه های محرمانه در دوره رضاشاه که درباره کشف حجاب است تحت عنوان پژوهش حجاب در حال آماده سازی است و چاپ مجموعه آثار از هنرهای تجسمی به صورت کتاب و مجموعه آثار داستانهای کوتاه که حداقل تا پایان امسال دو کتاب از آثار هنرمندان گنابادی چاپ خواهد شد. 

 

مهدوی اضافه کرد : برای اولین بار در گناباد بعد از هفت سال سه گروه نمایشی به ثبت رسیده است كه این کار زمان بر بوده و مجوز فعالیت آنها داده می شود که سالانه از وزارتخانه حمایت مالی می‌شوند. 

 

وی در رابطه با موفقیت های بین المللی در حوزه فیلمسازی و انجمن سینمای جوان گفت: حداقل سه فیلم از آثار این انجمن به جشنواره های بین المللی راه یافته است و در پايان سال سه کار فاخر در دست اقدام می باشد و یک فیلم مراحل تدوین آن به پایان رسیده است و این فیلم انشاالله جای خوبی در جهان باز خواهد کرد و اولین فیلم مستند درباره قنات در حال انجام است و فیلم مستند حماسی است که مراحل ساخت قنات را با اشعار و قالب اشعار فردوسی در حال ساخت است و یکی از پرهزینه ترین فیلم های این انجمن می باشد و دو فیلم انیمیشن و چهار فیلم خیلی خوب در حوزه فیلم کوتاه در مراحل تولید است که اولین فیلم نیمه بلند با موضوع آسیب‌های اجتماعی در گناباد تولید خواهد شد. 

 

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: در حوزه فرهنگ و هنر خیرانی هستند که در این حوزه کمک کنند و بایستی ذهن خیرین را به این سمت بکشانیم تا کارهای فرهنگی انجام شود و یکی از مهمترین کارهای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد روحیه نشاط در گناباد است که در این زمینه برگزاری کنسرت و جشن های فصلی در گناباد برگزار شده است که این جشن ها نیز ادامه خواهد داشت، طبق ضوابط اداره ارشاد هیچ شخص حقیقی نمی‌تواند کنسرت و یا برنامه های فرهنگی و هنری را برگزار کند و بایستی تحت نظارت موسسات فرهنگی و هنری اداره ارشاد انجام دهند بزرگداشت فردوسی در روز شعر و يا يكي از چهره‌های شاخص در دستور کار این اداره قرار دارد.

انتهای پیام // ح.ت

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.