سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید سالانه 800 هزار تن سیب زمینی در استان اردبیل

رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل از تولید سالانه 800 هزار تن سیب زمینی در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، عدیل سروی،رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه سالانه ۸۰۰ هزار تن سیب‌زمینی در استان تولید می شود، افزود: بخش عمده ای از سیب‌زمینی تولیدی مازاد است و با کمبود انبارهای نگه داری مواجه هستیم.

رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل از کاهش سطح زیر کشت سیب‌زمینی با هدف مدیریت منابع آبی دشت اردبیل خبر داد و افزود: سطح زیر کشت سیب‌زمینی از ۲۲ هزار و ۳۰۰ هکتار به ۱۹ هزار و ۷۰۰ هکتار کاهش یافته است.

سروی افزود: دشت اردبیل به 4 قسمت تقسیم شده که عملا در سه چهارم آن مجوز کشت چغندر قند صادر شده تا جایگزین کشت سیب‌زمینی شود و مواد اولیه کارخانه قند را تامین کند.

به گفته وی تا سال ۹۲ فقط برای 6 درصد از تولید انبار نگه داری داشتیم که در سال های اخیر برای ۳۷ فقره انبار و سردخانه مجوز احداث صادر شده است.

سروی با اشاره به بهره برداری از ۱۰ فقره، ادامه داد: مابقی از ۱۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت دارند که برای تکمیل ۸۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است و این اعتبار از طریق تسهیلات تامین می شود.

وی همچنین به صادرات بخشی از سیب‌زمینی تولیدی اشاره کرد و گفت: صادرات به کشورهای عراق، آذربایجان، ترکمنستان و پاکستان انجام می شود.

 

انتهای پیام/ح

کاهش سطح زیر کشت سیب‌زمینی در اردبیل

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.