سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دریادار سیاری:

نیروی دریایی ارتش به عنوان یک قدرت دریایی در دنیا شناخته می شود

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: نیروی دریایی ارتش امروز به عنوان یک قدرت دریایی در بین کشورهای دنیا شناخته می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،امیردریادار حبیب الله سیاری در مراسم استقبال و بدرقه ناوگروه های نیروی دریایی ارتش گفت: نیروی دریایی ارتش امروز به عنوان یک قدرت دریایی در بین کشورهای دنیا شناخته می شود و حضور در آب های بین المللی نشان از قدرت دفاعی ایران دارد.

وی با اشاره به اینکه نیروی دریایی با فرمان مقام معظم رهبری ماموریت حضور در آب های بین المللی و آزاد در راستای تامین امنیت خطوط تجاری و اقتصادی ایران را دارد افزود: نیروی دریایی ارتش ۹ سال با افتخار در آب های بین المللی و ناامن خلیج عدن و باب المندب حضور دارد و طی این مدت توانسته کشتی های بزرگ تجاری ایرانی و غیر ایرانی را اسکورت و از حمله دزدان دریایی در امان نگه دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: تاکنون ۴۷ ناوگروه جهت انجام ماموریت به خلیج عدن، تنگه باب المندب و شمال اقیانوس هند اعزام شده اند، حتی در برخی از ماموریت ها در سایر آب های کشورهای منطقه جهت رساندن پیام صلح دوستی حضور یافته است.

به گفته سیاری، ناوگروه چهل و هفتم توانست امنیت یک هزار و ۸۵۱ فروند کشتی تجاری و نفت‌کش داخلی و خارجی را در خلیج عدن، باب المندب و دریای سرخ تأمین کند و در بندر دقم عمان پهلو بگیرد.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی یک قدرت نظامی و دفاعی انکار ناپذیر در دریا است، اظهارداشت: طی سال های اخیر در تحریم های شدید و ظالمانه بدون کمک از کشورهای در مسیر خطوط دریایی توانسته ماموریت های بلند مدت را به نحوه احس انجام دهد.

امیردریادار سیاری اضافه کرد: ناوگروه چهل و هشتم هم امروز عازم ماموریت خواهد شد و امیدواریم در آینده دورترین آب های بین المللی را هم درنوردیم.

انتهای پیام/ز

اسکورت بیش از 4 هزار شناور در آب های بین المللی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.