سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش جدید وزارت خارجه آمریکا از دیپلمات‌های آسیب‌دیده این کشور در کوبا

وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه آمار جدیدی از دیپلمات‌های آمریکایی که گفته می‌شود به طرز مشکوکی در کوبا آسیب دیده‌اند، منتشر کرد.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت امور خارجه آمریکا، روز گذشته (جمعه) گزارش جدیدی را از وضعیت دیپلمات‌ها و خانواده‌های آنان که در سفارت آمریکا در کوبا دچار مشکلات شنوایی شده‌اند، منتشر کرد. در این گزارش، از  دست دادن شنوایی و آسیب مغزی دیپلمات‌ها مورد تایید قرار گرفته است.

با این حال، وزارت امور خارجه نه‌ تنها این حادثه را یک "حمله" توصیف نکرده بلکه حاضر به ارائه توضیحات بیشتر درباره آن نیست.


بیشتر بخوانید:
کارکنان سفارت آمریکا در کوبا ناشنوا شدند!


هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت امور خارجه، در اواخر روز جمعه اعلام کرد که آسیب‌دیدگی ۱۹ آمریکایی تاکنون تأیید شده‌است. این در حالیست که در گزارش قبلی این وزارتخانه، تعداد دیپلمات‌های آسیب‌دیده ۱۶ نفر عنوان شده بود.

وی در ادامه گفت: "ما این حادثه را که در ماه گذشته اتفاق افتاده تایید می‌کنیم و همچنان تحقیقات ما ادامه دارد."

وزارت امور خارجه جزئیات بیشتری از این حادثه منتشر نکرده و نمی‌گوید که آیا این بیماری‌ها قبل یا بعد از وقوع حوادث قبلی در ماه اوت گزارش شده است یا خیر.

مقامات آمریکایی اعلام کرده اند که تاکنون بیش از ۱۰ نفر از اعضای خانواده‌های دیپلمات‌های آمریکایی در کوبا، تحت درمان قرار گرفته اند.

دولت آمریکا معتقد است که این حملات بوسیله یک دستگاه صوتی ناشناخته که به شنوایی آسیب می‌رساند، انجام شده است. این صدمات در حالی رخ داد که آمریکایی‌ها در سفارت ایالات متحده در هاوانا خدمت می‌کردند و در مسکن‌هایی که دولت کوبا در اختیار آنها قرار داده بود ساکن بودند.

این گزارش‌ها در شرایطی منتشر می‌شود که تنش بین آمریکا و کوبا پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ، و اخراج دو دیپلمات کوبایی از این کشور، بار دیگر بالا گرفته و ترامپ تا کنون مخالفت شدید خود را با بهبود روابط واشنگتن با هاوانا اعلام کرده است.

انتهای پیام/

افزایش تعداد دیپلمات‌های آمریکایی آسیب‌دیده در کوبا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.