سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون رئیس جمهور افغانستان:

حکومت برای تامین اماکن مذهبی و دینی برنامه دارد

سرور دانش گفت:حکومت برای تأمین امنیت اماکن دینی و مذهبی برنامه خاصى را عملى مى کند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، جمع کثیری از استادان دانشگاه های مختلف، با سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور افغانستان دیدار نموده و در مورد موضوعات مختلف بحث و تبادل نظر کردند.

دیدار کنندگان، با توجه به حوادث اخیر در کابل و برخی از مناطق دیگر کشور، در رابطه به گسترش دامنه نا امنی ها ابراز نگرانی کرده و برتوجه جدی حکومت وحدت ملی در امر تأمین امنیت مردم تأکید ورزیدند.

استادان دانشگاه ها بر تأمین شفافیت در روند پروسه جذب و استخدام کارکنان خدمات ملکی در ساختار ادارات دولتی نیز تأکید ورزیده گفتند که تأمین شفافیت در این پروسه سبب می گردد که افراد شایسته، کاردان و متخصص در بدنه ادارات دولتی جذب شده و سرانجام روند ارائه خدمات به مردم بهبود یابد.

استادان دانشگاه ها، رسیدگی به مشکلات موجود باشندگان ساحه برچی در غرب کابل را به عنوان یکی از تعهدات حکومت وحدت ملی مورد تأکید قرار داده گفتند که اعمار جاده های مواصلاتی فرعی در برچی و همچنین تطبیق طرح بهسازی این منطقه که اخیرا توسط معاونت دوم ریاست جمهوری مطرح شده بود، یک نیاز جدی است.

به گفته آنان، تطبیق طرح بهسازی برچی و رسیدگی به دیگر مشکلات مردم آن ساحه برای دسترسی سهولت و خدمات مورد نیاز شان، می تواند سبب تحکیم اعتماد بین مردم و حکومت افغانستان گردد.

دیدار کنندگان به منظور هم اندیشی و بحث و تبادل نظر در خصوص موضوعات مختلف خواستار تأمین رابطه مستمر با دفتر مقام معاونت ریاست جمهوری شدند که از جانب معاون رئیس جمهور مورد استقبال قرار گرفت.

دانش معاون رئیس جمهور ضمن آنکه فرارسیدن عید سعید قربان را به دیدار کنندگان تبریک گفت، از توجه استادان دانشگاه ها در خصوص موضوعات حیاتی چون تأمین امنیت، رسیدگی به مشکلات محلی مردم و شفافیت روند استخدام کارکنان خدمات ملکی ابراز خرسندی کرد.

معاون رئیس جمهو در مورد تأمین امنیت مردم به خصوص اماکن مذهبی، مساجد و تکایا گفت که حکومت افغانستان با درک اوضاع امنیتی، برنامه عملی را در خصوص تأمین امنیت این مراکز روی دست گرفته است که به زودی عملی خواهد شد.

وی در مورد تأمین شفافیت روند استخدام کارکنان خدمات ملکی نیز گفت که در گذشته این پروسه با پرسش و همچنین مشکلات بسیاری مواجه بود؛ اما با تدبیری که اخیرا روی دست گرفته شده است و همچنین با بررسی همه جانبه برنامه های عملیاتی کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی، روند استخدام افراد در بدنه ادارات دولتی به صورت قانونمند و شفاف پی گیری خواهد شد.

به گفته وی، رقابتی شدن پروسه جذب کارکنان خدمات ملکی، برگزاری آزمایش های پروسه استخدام به صورت کانکور و الکترونیکی شدن این پروسه، از برنامه اجرایی کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی است که در دست بررسی قرار دارد وبا عملیاتی شدن این برنامه ها، شفافیت در پروسه استخدام کار کنان خدمات ملکی تأمین خواهد شد.

معاون رئیس جمهور در مورد رسیدگی به مشکلات موجود در ساحه برچی مبنی بر اعمار جاده های فرعی و تطبیق طرح بهسازی آن ساحه نیز گفت که این فرایند از طریق ادارات مسؤل تحت پی گیری قرار دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.