سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ذبح رذائل اخلاقی همچون تکبر

امام جمعه موقت خرمشهر :باید رذائل اخلاقی چون تکبر و خودخواهی‌های وجودی را ذبح کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛حجت الاسلام غلامحسین حجتی امام جمعه موقت خرمشهر گفت: باید ما رذائل اخلاقی چون تکبر و خودخواهی وجودی خود را ذبح کنیم و به سمت و سوی صلح و دوستی روی آوریم.

حجتی امروز در خطبه‌های نماز عید قربان، با بیان تبریک عید قربان، اظهار کرد: در چنین روزی بنده صالح و شایسته حضرت ابراهیم(ع) خلیل الله، با بزرگترین بلا‌ها، امتحان و آزمایش شد که در نهایت این بلا، تبدیل به بلا حسن شد.

وی در ادامه عنوان کرد: گذشتن از مال و موارد این چنینی در درجه پایینی قرار دارد، اما گذشتن از جان و دل شایسته است.

 امام جمعه موقت خرمشهر گفت: دعای حضرت ابراهیم برای طلب فرزند مستجاب و به ایشان فرزندی عطا شد، زمانی که این فرزند به سن بلوغ رسید، پدر ایشان در خواب که روئیت از روی حقیقت و یقین بود، امر به سر بریدن فرزند خود شد.

 وی ادامه داد: زمانی که حضرت ابراهیم برای فرزند خود این خواب را بیان کنند، هر دو، هم پدر و هم فرزند تسلیم امر خداوند متعال شدند.

 حجتی متذکر شد: امروز دهها میلیون ذبح عظیم به یادگار این واقعه در سرتاسر جهان انجام می‌شود.

 امام جمعه موقت خرمشهر گفت: باید از پیامبران و حضرت ابراهیم تبعیت کرد و این لازم است، ما هم باید در حد خودمان فداکاری داشته باشیم.

 حجتی در خطبه دوم اظهار کرد: برای کسانی که به حج مشرف می‌شوند، قربانی کردن واجب است، اما برای دیگران به عنوان مستحب موکد به حساب می‌آید.

 وی تصریح کرد: یکی از اثرات این قربانی کردن‌ها، اطعام فقیران و مستمندان است.

 امام جمعه موقت خرمشهر در پایان گفت: قربانی کردن گوسفند در روز عید قربان سفارش شده است و می‌توان این کار را به صورت شریکی و چند نفره نیز انجام داد.

 انتهای پیام/د

نماز جمعه این هفته خرمشهر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.