سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون رئیس جمهوری:

ارتقا روابط تجاری با کشورهای همسایه در اولویت سیاست های دولت است

معاون اقتصادی رئیس جمهوری گفت: اولویت سیاست دولت برقراری، ارتقا و گسترش روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه و منطقه است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محمد نهاوندیان در نشست شورای اداری، اعضا اتاق بازرگانی و کارگروه اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: در سیاست دولت کشورهای همسایه اولویت تجاری و اقتصادی هستند و باید در تعامل متقابل و اتکا اقتصاد و تجارت با این کشورها پیوندهای متنوع و غیر قابل گسست را ایجاد کرد.

وی افزود: دولت باید در قالب پروتکل ها، مذاکرات و رفع موانع زمینه های لازم را در این رابطه فراهم و اتاق های بازرگانی باید با رفت و آمدهای مستمر و شناخت بازارهای کشورهای همسایه به بازرگانان و تجار کمک کنند.

نهاوندیان  تصریح کرد: کشورهای همسایه نزدیکترین بازارهای صادراتی با مزیت های مختلف از جمله هزینه کمتر برای حمل و نقل و روابط اجتماعی اقوام استان های مرزی با آن سوی مرز به حساب می آیند.


وی افزود: باید از روابط دوستی و خویشاوندی اقوام و طوایف مرزی با مردم آن سوی مرزهای ایران برای تقویت روابط اقتصادی با کشورهای همسایه و منطقه بهترین استفاده را کرد.

وی تاکید کرد: سیاست قطعی دولت در حوزه اقتصادی ارجحیت دادن به روابط تجاری با کشورهای همسایه و منطقه است.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری ادامه داد: دولت بسترسازی های لازم را در این زمینه با امضای توافقنامه های مختلف ایجاد می کند و این تجار و فعالان بخش خصوصی هستند که باید از این فرصت بهترین بهره را ببرند.

نهاوندیان افزود: باید هیات هایی از تجار بخش خصوصی تشکیل و با سفر به کشورهای همسایه نیازسنجی های لازم را انجام دهند.
وی گفت: به طور جدی از اتاق بازرگانی زاهدان و فعالان اقتصادی سیستان و بلوچستان می خواهیم در شناخت بازارهای کشورهای همسایه تلاش کنند.

وی تاکید کرد: امروز سرمایه گذاران خارجی در بازارهای جهانی به طور جدی در مورد ایران صحبت می کنند و بر این اعتقاد هستند که بازار ایران قابل صرفنظر کردن نیست.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری تصریح کرد: این دیدگاه کیفیت کالاهای تولیدی را تضمین می کند که هم به نفع مصرف کننده، هم کارگر ایرانی و هم سرمایه گذار خارجی است.

وی گفت: اگر می خواهیم سرمایه گذار خارجی به کشور بیاید باید فضای این سرمایه گذاری در ایران به ویژه سیستان و بلوچستان مساعد و ایمن باشد.

وی تاکید کرد: رقابت اصلی در دنیا، رقابت در جلب سرمایه است و هر دولتی با برگزاری همایش های مختلف با هدف تبلیغ برای کشورش و جذب سرمایه گذار تلاش می کند.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری افزود: شعار انتخاباتی دکتر روحانی با عنوان آزادی، امنیت، آرامش و پیشرفت در حوزه اقتصاد فرصت دقیق و مهمی است برای فعالان اقتصادی داخلی و خارجی که بتوانند برای رشد و توسعه کشور فعالیت کنند.

وی ادامه داد: تاکید رئیس جمهوری بر مسائل آزادی، امنیت، آرامش و پیشرفت فقط بیان الفاظ زیبا نیست بلکه با داشتن همه این مولفه ها در عرصه های مختلف از جمله اقتصاد می توانیم به پیشرفت برسیم.

نهاوندیان اظهار داشت: حمل و نقل یکی از مهمترین عناصر در جذب سرمایه گذار برای استان سیستان و بلوچستان است و دولت سرمایه گذاری خوبی را در این بخش آغاز کرده که نمونه آن توسعه بندر شهید بهشتی چابهار، افزایش ظرفیت ترانزیتی و تلاش برای وصل کردن راه آهن جنوب شرق به شمال غرب کشور است.

انتهای پیام/ع

ارتقا روابط تجاری با کشورهای همسایه در اولویت سیاست های دولت

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.