سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت توجه هر چه بیشتر مسوولان به محرومیت زدایی

آیت الله مکارم شیرازی در جمع طلاب بسیجی استان یزد بر توجه هر چه بیشتر مسوولان به قشر محروم جامعه تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛آیت الله مکارم شیرازی،مرجع تقلید شیعیان امروز در جمع طلاب بسیجی استان یزد، بر لزوم توجه هرچه بیشتر مسوولان به قشر محروم جامعه تأکید کرد و گفت: باید به این طبقات ضعیف کمک کرد تا بتوانند هزینه‌های درمان را به‌راحتی بپردازند که این کار یک عبادت مقبول عندالله محسوب می‎شود.

وی با اشاره به اهمیت مسئله سلامت اظهار داشت: مسئله سلامت به حدی مهم است که امام سجاد(ع) در زمینه اهمیت سلامت در دعای روز پنجشنبه بیان می‌کنند که پنج چیز از تو تقاضا می‌کنم که اولین آن، سلامتی است که با آن قدرت طاعت داشته باشم.

مرجع تقلید شیعیان افزود: عوامل مختلفی دست‌به‌دست هم داده است که بیماری‎ها در زمان ما از گذشته بیشتر باشد، ارتباط بیشتر بین‎المللی و گردشگری بیشتر، حمل بیماری‎ها، آلودگی‎های غذایی از سوی سودجویان و... از جمله عوامل بیشتر شدن بیماری‎هاست.

آیت‎الله مکارم شیرازی گفت: نکته مهم آن است که وسایل این دوره نیز از گذشته است که این افزایش وسایل به همراه پیشرفت پزشکی نیز رخ‌ داده که باید به آن اشاره و توجه داشت.

وی با ذکر اینکه درمان همیشه هزینه‌های سنگینی برای مردم داشته است، تصریح کرد: بخشی از این سنگینی هزینه طبیعی است ولی بخش دیگری از آن به خاطر سودجویی‌ها است.

مرجع تقلید شیعیان گفت: این مسئله باری بر دوش طبقات ضعیف است، باید به این طبقات ضعیف کمک کرد تا بتوانند هزینه‌های درمان را به‌راحتی بپردازند که این کار یک عبادت مقبول عندالله محسوب می‎شود.

وی تأکید کرد: کمک‎های آموزشی و بهداشتی از دیگر خدمات مهمی است که در این زمینه می‎توان به مردم داشت زیرا پیشگیری بسیار ارزان‌تر و آسان‌تر از درمان است.

مرجع تقلید شیعیان گفت: دولت با طرح سلامت، کمک خوبی به این کارکرده ولی این مسئله به‌تنهایی پاسخگو نیست و فعالان این عرصه باید به هر نحو به افراد ضعیف و ناتوان کمک کنند.

انتهای پیام/ش

دیدار طلاب بسیجی استان یزد با آیت الله مکارم شیرازی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.