سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل راه آهن جنوب شرق مطرح کرد

عملیات اجرایی توسعه ایستگاه راه آهن زاهدان در دستور کار قرار دارد

مدیرکل راه آهن جنوب شرق گفت: عملیات اجرایی توسعه ایستگاه راه آهن زاهدان در دستور کار قرار دارد که تا پایان امسال به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،مجید ارجونی در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در زاهدان اظهار کرد: رویکردهای راه آهن جنوب شرق با این نگاه است که با راه اندازی خط چابهار زاهدان که در سال های آینده احداث به بهره برداری خواهد رسید استانداردهای روز و زیرساخت های لازم را فراهم نماییم.

مدیرکل راه آهن جنوب شرق افزود: یکی از زیرساخت های لازم توسعه ایستگاه راه آهن زاهدان است که تا پایان امسال به بهره برداری کامل خواهد رسید.

این مسئول ادامه داد: این ایستگاه ظرفیت 100 تا 120 نفری دارد و شامل سالن VIP، مسجد، سرویس های کامل بهداشتی و غیره است و نیز سکوی کامل سایبان ایستگاه با هزینه یک میلیارد تومان در این ایستگاه ساخته شده است.

وی گفت: ساختمان آشیانه کایرو که به بعضی از مناطق اختصاص دارد با هزینه 2 میلیارد تومان تاسیس شده است.

ارجونی تصریح کرد: دستگاه درزین ریلی دو منظوره که برای جابه جایی بار به کار می‌رود و در کشور منحصر به فرد است را با هزینه 500 میلیون تومان نصب کردیم و با این کار 50 درصد هزینه‌ها کاهش یافته است.

مدیرکل راه آهن افزود: تاکنون دیزل‌ها و واگن‌ها را برای تعمیرات به ایستگاه بافق می بردیم ولی از امسال یک دستگاه جک بالابر را با 200 میلیون تومان هزینه تهیه کردیم که یکی را در زاهدان و دیگری را در ایستگاه زاهدان گذاشتیم و با جذب نیرو و آموزش به آنها این تعمیرات را در همین استان انجام می دهیم که این کار یکی از پروژه های اقتصاد مقاومتی است و باعث ایجاد اشتغال شده است.

ارجونی بیان کرد: در 5 ماهه نخست سال 96 5 درصد افزایش واردات داشتیم و در تعداد واگن جابه جا شده 7 درصد افزایش داشتیم.

مدیرکل راه آهن جنوب شرق افزود: در بحث صادرات 102 درصد و در تعداد واگن 102 درصد افزایش صادرات داشتیم به طوری که در 5 ماه اول سال 95، 296 واگن و در سال 96، 517 واگن از کشور خارج شده است.

این مسئول ادامه داد: در بحث ترانزیت نیز در سال گذشته در پنج ماه اول 85 واگن و امسال در 5 ماهه اول 262 واگن ترانزیت صورت گرفته که 208 درصد رشد داشتیم.

وی با بیان اینکه در سال 95، 33 قطار و در سال 96، 55 قطار بین ایستگاه زاهدان و ایستگاه کویته پاکستان تردد داشته است، افزود: در حال حاضر در سطح استان 3 محموله بزرگ توسط راه آهن جابه جا می شود که شامل محموله گاز، نفت گاز یا گازوئیل و گندم میشود.

ارجونی یادآور شد: روزانه یک میلیون لیتر گازوئیل، با 18 تا 20 واگن در بندرعباس بارگیری و در زاهدان تخلیه می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه تاکنون تمامی قطارها از مبدا زاهدان بدون تاخیر بوده بیان کرد: در 5 ماهه اول امسال، 71 هزار و 791 نفر مسافر جابجا شدند یعنی 34 هزار و 330 نفر ورودی و 37 هزار و 461 نفر خروجی که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 21 درصد افزایش داشتیم.

وی با بیان اینکه دیروز قطار زاهدان اصفهان با 5 سالن 4 تخته از نوع درجه 1 با هزینه بلیط 72 هزار و 250 تومان راه‌اندازی شد، یادآور شد: اصفهان یک قطب گردشگری در دنیاست و وظیفه راه آهن جابه جایی مسافر و گردشگر است و هرگونه همکاری را برای جابه جایی گردشگران با اداره میراث فرهنگی و استانداری خواهد داشت.

انتهای پیام/ع

عملیات اجرایی توسعه ایستگاه راه آهن زاهدان در دستور کار

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.