سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد:

تشریح آخرین جزئیات گزارش نهایی «حادثه قطار تبریز _مشهد»

رئیس کمیسیون عمران گفت: گزارش نهایی حادثه قطار تبریز_مشهد با وجود پیشنهاداتی برای ارتقای سطح ایمنی به زودی به هیئت رئیسه مجلس تقدیم می‌شود.

محمدرضا  رئیس کمیسوین عمران مجلس در گفت‌‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به انتقاد فرهنگی نماینده تبریز درباره عدم ارائه گزارش تکمیلی پرونده «حادثه قطار تبریز - مشهد» از سوی این کمیسیون به صحن علنی مجلس، اظهار کرد: گزارش نهایی حادثه قطار تبریز- مشهد آماده شده و به زودی تقدیم هئیت رئیسه مجلس می‌شود.

وی با تأیید انتقاد فرهنگی مبنی براینکه این گزارش باید زودتر آماده می‌شد، افزود: البته گزارش اولیه به صورت کامل و جامع، تخلفات منجر به وقوع این حادثه را دربرداشت.

نماینده مردم جهرم تصریح کرد:گزارش نهایی به نوعی حاوی پیشنهاداتی در رابطه با مشکلات ایجاد شده بود و طبق ماده ۴۹ آیین‌نامه که به اصلاح قوانین می‌پردازد؛ دقیقا در گزارش اولیه برخورد دو قطار تبریز - مشهد افرادی که مقصر بوده و سهل‌انگاری کرده بودند، شناسایی شدند و این گزارش می‌تواند مورد استناد دستگاه قضایی  قرار بگیرد.

رضایی‌کوچی ادامه داد: تفاوت گزارش دوم حادثه قطار تبریز_مشهد با گزارش اولیه آن تنها اعمال ماده 49 بوده یعنی ارائه یک سری پیشنهادات قانونی در راستای پیشگیری و بهبود ایمنی طرح‌ها، رفع خلاءهای قانونی و ارتقای سطح ایمنی سفرهای ریلی است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با تأکید بر اینکه در حال حاضر کلیات گزارش برخورد دو قطار تبریز - مشهد در صحن کمیسیون رأی‌گیری شده است، خاطرنشان کرد: ما مشغول نگارش نهایی این گزارش هستیم و به زودی آن را تقدیم هئیت رئیسه مجلس خواهیم کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.