سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه در طرح کارورزی سهم 5/5درصدی دارد

معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار ور فاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: پیش‌بینی می‌شود 70 درصد افرادی که در طرح کارورزی شرکت کنند، در آینده مشغول به کار شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛مختار احمدی معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار ور فاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: تاکنون بیش از 23 هزار نفر برای این طرح در کرمانشاه ثبت نام کرده اند که 6604 نفر آنها واجد شرایط هستند.

وی ادامه داد: بیشترین تعداد افراد واجد شرایط از شهرستان کرمانشاه و به میزان 2893 نفر و پس از آن اسلام آبادغرب به میزان 952 نفر بوده است تعداد واحدهایی که برای پذیرش کارورزان اعلام آمادگی کرده اند هم 609 واحد بوده که بیشترین واحدها از کرمانشاه، قصرشیرین و سرپل‌ذهاب و کمترین تعداد واحد از شهرستان پاوه بوده است و در مجموع استقبال واحدها از این طرح از بسیاری از استان‌های دیگر بالاتر بود.

احمدی با اشاره به نرخ بالا بیکاری کرمانشاه و رایزنی‌هایی که برای استفاده بیشتر کرمانشاه از طرح کارورزی انجام شد، تاکید کرد: خوشبختانه کرمانشاه از 150 هزار سهمیه ای که در کشور در نظر گرفته شده، 7452 نفر معادل 5.5 درصد سهم دارد.

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح از حمایت‌های ویژه دولت از جمله پرداخت کمک هزینه میانگین 310 هزار تومانی، پوشش بیمه حوادث و.... برخوردار است، عنوان کرد: با توجه به اینکه این طرح سال گذشته در چند استان بصورت پایلوت اجرا شد و نتایج آن بررسی شد، تخمین زده می‌شود 70 درصد افرادی که در این طرح کارورزی شرکت دارند مشغول کار شوند.

احمدی افزود: اگر کارفرما پس از مدت حداکثر 9 ماه که طرح کارورزی تمام می‌شود نیرو را جذب کند، دولت به مدت دو سال حق بیمه فرد جذب شده را تقبل می‌کند.

وی ادامه داد: اگرچه برش و سهم استانی برای کرمانشاه از تعداد شغل‌های ایجاد شده مشخص نشده است، اما از 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی و 500 میلیارد تومان بودجه‌ای که برای این طرح در نظر گرفته شده سهم 4.81 درصدی داریم که بالاترین سهم کشور است.

 

انتهای پیام/ز

بیش از 23 هزار نفر در طرح کارورزی ثبت نام کرده اند

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.