سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دهقان‌فیروزآبادی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

استفاده سفارتخانه‌ها از شرکت‌های کارگزاری برای صدور ویزا قانونی است

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی گفت: اشخاص می‌توانند در صورت مشاهده ایرادات قانونی در صدور ویزای یک کشور با ذکر مستندات به وزارت خارجه مراجعه کنند.

کمال دهقان فیروزآبادی نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در واکنش به خبر تعبیه دفاتری برای صدور ویزا از سوی برخی سفارتخانه‌ها در تهران، اظهار کرد: بر اساس پیگیری‌های بنده برخی از سفار‌تخانه‌ها که مراجعات بیش از حد معمول دارند با استفاده از یک سری شرکت‌های کارگزاری، برخی خدمات کنسولی خود را به آنها واگذار می‌کنند.

وی ادامه داد: شرکت‌های کارگزاری تقریبا کارهای مقدماتی مانند جمع‌آوری اسناد و مدارک و همچنین ارسال آن به کنسول‌گری مربوطه را انجام می‌دهند.

نماینده مردم تفت و میبد با بیان اینکه سفارت فرانسه‌ برای انجام اقدامات اولیه صدور ویزا با یک شرکت قرارداد بسته تا مجموعه ازدحام از داخل سفارت به جای دیگری منتقل شود، تصریح کرد: این دفاتر مانند پیش‌خوان‌های دولت مدارک دریافت ویزا را از سوی افراد، شرکت‌ها و آژانس‌های مسافرتی دریافت و به جای دیگری برای تصمیم‌گیری ارسال می‌کنند.

دهقان‌فیروزآبادی تأکید کرد: این اقدام سفارت‌ها می‌تواند برای یک شرکت منافع یا برای برخی دیگر ضررهایی داشته باشد، براین اساس به دلیل ایجاد رقابت‌ میان شرکت‌ها امکان انجام غلوهایی در میزان ارقام دریافتی از افراد وجود دارد لذا اگر شخصی فکر می‌کند که کلاهبرداری صورت گرفته می‌تواند به سفارت فرانسه یا سفارت مربوطه اطلاع دهد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: اگر شخصی با ایرادات قانونی روال کار صدور ویزا از سوی کشوری برخورد کرد، می‌تواند با ذکر مستندات به وزارت امور خارجه مراجعه کند.

نماینده مردم تفت و میبد با اشاره به اخبار مبنی بر دریافت هزینه‌ای 1800 یورویی از سوی دفتری در پاساژ پالادیوم برای فروش ویزای فرانسه از مردم، تصریح کرد: بعد از بررسی‌ها شاهد رویه غیرقانونی در این میان نبودیم اما اگر اشخاص با دریافتی‌های غیرمعمول از سوی این شرکت‌ها مواجه شدند حتما به سفارت مربوطه اطلاع دهند که اکنون سفارت فرانسه با انتشار اطلاعیه‌ای نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و اعلام کرده که این دفتر مربوط به آن‌ها نبوده و کلاهبرداری است.

گفتنی است، بنابر اعلام برخی سایت‌های خبری دفتری در پاساژ پالادیوم با دریافت هزینه‌ای 1800 یورویی مبادرت به فروش ویزای فرانسه می‌کرد که سفارت این کشور طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تنها شرکت  VFS صلاحیت آن را دارد که از طریق فرایندی مطمئن به متقاضیان ویزا، وقت مصاحبه دهد و پرونده‌شان را در ازای دریافت هزینه ثابت 25 یورو ( علاوه بر مبلغ 60 یورو که در چارچوب هزینه قانونی توسطسفارت اخذ می‌شود) برای خدمات فوق تحویل بگیرد. با این حال بررسی پرونده و صدور ویزا صرفا در صلاحیت مقامات فرانسوی است.

انتهای پیام/

مراجعه مردم به وزارت خارجه با مشاهده روند غیرقانونی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.