سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو سابق لویی جرگه افغانستان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

امنیت و آرامش افغانستان در گرو آگاهی زنان از حقوق اجتماعی خود است

فاطمی گفت: اگر زنان افغانستانی به شکل صحیح و شایسته‌ای از حقوق خود آگاه شوند، بدون شک می‌توانند به روند ایجاد صلح و امنیت در کشور سرعت بخشند.

 "فاطمه فاطمی" عضو سابق لویی‌جرگه در گفتگو با خبرنگار  حوزه  افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نقش زنان در جامعه افغانستان اظهار داشت: در قانون اساسی افغانستان حضور 25 درصدی بانوان در مجالس مشرانو جرگه، لویی جرگه، سنا و پارلمان تصویب شده اما حضور آنان علی‌رغم پشتوانه‌های قانونی که وجود دارد، به دلایلی همچون عدم ارائه برنامه و پلان‌های مدون تاثیرگذار و تعیین‌کننده نبوده است.

عضو سابق لویی‌جرگه  با بیان اینکه از آنجا که افغانستان یک کشور اسلامی است و نقش زنان در این کشور باید بیش از پیش پررنگ‌تر شود و بتواننند در صحنه‌های سیاسی نقش اساسی‌تری داشته باشند، عنوان کرد: اگر زنان افغان به شکل صحیح و شایسته‌ای از حقوق خود آگاه شوند، بدون شک می‌توانند به روند ایجاد صلح و امنیت در کشور سرعت بخشند.

وی در پاسخ به این سوال که تشکل‌های مردم نهاد حامی حقوق زنان و اقدامات مدنی در افغانستان تا چه میزان می‌تواند به احقاق حقوق زنان در این کشور کمک کند، گفت: هر چه بانوان افغان فعالیت‌های مدنی وحقوق بشری خود را توسعه بخشند به نفع تمامی شهروندان این کشور خواهد بود.

فاطمی با بیان اینکه بانوان و دختران افغانستانی نباید جایگاه خود در اجتماع سنتی و اسلامی کشور را هم فراموش کنند، خاطرنشان کرد: مردم ما باید بدانند نیروهای خارجی هیچ‌گاه دلسوز افغانستان و افغانستانی نبوده و نخواهند بود و  خودمان باید دست به دست هم دهیم تا استقلال کشورمان  را به دست آوریم.

 انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.