سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازگشایی گذرگاه مرزی «طریبیل» میان عراق و اردن

گذرگاه مرزی «طریبیل» میان عراق و اردن که از سال 2015 بسته شده بود مجدداً بازگشایی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت‌های عراق و اردن در بیانیه‌ای اعلام کردند اردن امروز چهارشنبه گذرگاه مرزی «طریبیل» با عراق را برای نخستین بار از سال 2015 بازگشایی می کند.

این اقدام پس از صورت می گیرد که نیروهای عراقی موفق شدند کنترل بزرگراه منتهی به بغداد را از چنگال عناصر تروریستی داعش خارج سازند.

نیروهای عراقی تابستان سال 2014 پس از آنکه عناصر تروریستی تقریبا کنترل تمامی گذرگاه های رسمی واقع در مرزهای غربی این کشور را در دست گرفتند، از گذرگاه طریبیل عقب نشینی کردند.

در بیانیه مشترک دولت های عراق و اردن آمده است: بازگشایی گذرگاه طریبیل که پس از امن کردن این مسیر بین المللی از تجاوز گروه های جنایتکار انجام شد، نوعی جهش در روابط دوجانبه میان دو کشور به حساب می آید.

«غالب زعبی»، وزیر کشور اردن هفته گذشته اعلام کرده بود: بازگشایی گذرگاه طریبیل دارای اهمیت وافری برای عراق و اردن، به خصوص در بعد اقتصادی به حساب می آید و دو کشور چندی است در حال مذاکره برای بازگشایی آن هستند.

گفتنی است ارتش عراق از سال گذشته تا کنون کنترل بسیاری از شهرهای اصلی را در استان انبار از چنگال تروریست های داعش خارج کرده‌اند.

انتهای پیام/

 

گذرگاه طریبیل بازگشایی شد

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.