سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الجزیره: موضع روسیه در قبال بحران قطر برخلاف آمریکا بی‌طرفانه است

شبکه الجزیره گزارش داد موضع روسیه در قبال بحران منطقه خلیج‌فارس برخلاف موضع دولت آمریکا موضعی غیرجانبدارانه و بی‌طرفانه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، مجری این شبکه گفت: سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، برای ملاقات با امیر قطر هم اکنون در دوحه به سر می برد. این تازه ترین تلاش برای پایان دادن به بحران دیپلماتیک میان قطر و همسایگانش در منطقه خلیج (فارس) است.

لاوروف که این هفته در منطقه بوده، از کویت و امارات عربی متحده نیز پیشتر دیدار کرده است. کویت و امارات دو کشور از چهار کشور عربی هستند که در 5 ژوئن، قطر را تحت محاصره زمینی، هوایی و دریایی قرار دادند.

جمال الشیال، خبرنگار این شبکه، طی گزارشی زنده از محل وزارت امور خارجه قطر گفت: سفر لاوروف به دوحه، بخشی از تلاش های اخیر دیپلماتیک برای پایان دادن به این بحرانِ دوماهه است. روسیه سعی می کند موضعی بی طرفانه اتخاذ کند تا چنین به نظر نیاید که قطر را بر کشورهای همسایه اش ترجیح می دهد، یا بالعکس. این اهرمِ مؤثرتری را به دست روسیه در مقایسه با برخی دیگر از کشورها - مانند آمریکا - برای حل این بحران می دهد، زیرا اظهارات دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، در این خصوص، جانبدارانه بوده است.

خبرنگار در خاتمه اضافه کرد: لاوروف پس از پایان ملاقاتش با امیر قطر، با همتای قطری خود در دوحه نیز دیدار و گفتگو کرد لاوروف روز گذشته (سه شنبه) از ابوظبی دیدن کرده بود. جمال الشیال در خاتمه افزود: ما مطمئن نیستیم دقیقاً باید انتظار چه نوع نتایج ملموسی را از سفر لاوروف به منطقه داشته باشیم. با این حال، تحلیلگران سیاسی می گویند، همین موضوع که مانورهای دیپلماتیک در منطقه برای حل این بحران آغاز شده است، امیدها را برای حل و فصل بحرانی که به ثبات این منطقه - که یکی از آخرین مناطق باثبات باقی مانده در خاورمیانه بود - صدمه زده است، افزایش می دهد.

 

انتهای پیام/

 

موضع روسیه در قبال بحران قطر چیست؟

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.