سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختلافات خانوادگی عامل ۷۱ درصد قتل‌های شهرستان نیشابور

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور عامل ۷۱ درصد قتل‌ها در این شهرستان را اختلافات خانوادگی عنوان کرد..

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ سرهنگ حسین بیات مختاری فرمانده انتظامی نیشابور ابراز تاسف از وقوع قتل‌های اخیردر سطح شهرستان نیشابور گفت: با وجود بالا بودن شاخص امنیت در این شهرستان، پلیس تلاش دارد تا با مشارکت مردمی، احساس امنیت را که خواسته شهروندان است بالا ببرد.


وی افزود: قتل عمد از جمله جرایمی است که با توسل به پرخاشگری صورت می‌گیرد و در بین همه خشونت‌ها قتل نفس خطرناک‌ترین خشونت‌ها محسوب می‌گردد، زیرا آسیب وارده از آن به قربانی به هیچ روی قابل جبران نیست و برای نزدیکان و دوستان او بسیار سنگین و سخت خواهد بود.

سرهنگ بیات مختاری افزود: طبق بررسی‌های صورت گرفته در خصوص قتل‌های اتفاق افتاده از ابتدای سال جاری در سطح شهرستان، اختلافات خانوادگی با دارا بودن میزان ۷۱ درصد بالاترین سطح را به خود اختصاص داده و حدود ۷۰ درصد آن‌ها با سلاح سرد و حدود ۳۰ درصد با سلاح شکاری صورت گرفته است.

وی گفت: بر پایه این تحلیل در مجموع اکثر قاتلان مرد و از مجموع مقتولان از ابتدای سال جاری ۵۷ درصد خانم و ۴۳ درصد مرد بودند که نیازمند تامل و ریشه یابی موضوع است.

بیات مختاری گفت:: احساس خشم یک احساس طبیعی است، همانگونه که سیل یک پدیده طبیعی است بنابراین اگر ما یاد نگیریم که چگونه خشم خود را کنترل کنیم، خشم کنترل ما را بدست خواهد گرفت ضمن این که افکار و احساسات مهمترین جزء روانی انسان محسوب و نقش مهمی در ایجاد حالت‌های احساسی و هیجانی ایفا می‌کند.

وی افزود: رواج بیش از حد خشونت و پرخاشگری در جامعه، در طول زمان منجر به شکل گیری فرهنگی خاص می‌شود که خشونت و پرخاشگری را به عنوان تنها راه حل تضاد‌ها و مشکلات در سطح روابط بین فردی می‌داند و این فرهنگ در جامعه علاوه بر باز تولید ان منجر به افزایش تضاد و تنش در روابط بین آدمیان خواهد شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور تاکید کرد: تداوم تنش در جامعه باعث کاهش حس تفاهم و درک متقابل بین افراد می‌شود که در نهایت افراد به محض مواجه شدن با کوچکترین مشکلات در روابط خود با دیگران، به خشونت و پرخاشگری متوسل شوند لذا از شهروندان و خانوده‌ها تقاضا می‌شود ضمن فراگیری مهارت‌های ده گانه زندگی، آستانه تحمل خود را بالا برده و قبل از ارتکاب چنین رفتار‌هایی به عواقب آن فکر کنند. انتهای پیام س. ح. با فرا گیری مهرت‌های ده گانه زندگی آستانه تحمل خود را بالا ببرید.
 
انتهای پیام//س.ح
 
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.