سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

منشا صدا‌های وحشتناک و مرموز در آسمان آستارا و یزد چیست؟

رئیس انجمن نجوم آماتور ایران گفت: پس از بررسی ها مشخص شد صدای گوش خراشی که ادعا می شود در آستارا و چند منطقه دیگر شنیده شده است، مبنای علمی و نجومی ندارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از روز گذشته فیلمی در فضای مجازی دست به دست می شود که در آن ادعا شده صداهایی عجیب و و ترسناک در یکی از روستاهای آستارا شنیده شده است.

این فیلم به یکی از موضوعات داغ فضای مجازی در 24 ساعت گذشته تبدیل شد، به طوری که تحلیل ها و مطالب مختلفی در این زمینه منتشر شد، تا جایی که امروز نیز فیلم‌های ادعایی دیگری با همان صدا در مکان های مختلف منتشر شده است.

در همین زمینه، مسعود عتیقی در مورد فیلم‌های منتشر شده از صداهای ناشناخته و گوش خراش در اظهار داشت: صداهای شنیده شده به هیچ وجه منشا آسمانی و جوی ندارد. اینکه گفته می شود ناسا از شنیده شدن صداهایی اینچنین خبر داده بود، دروغ محض است و هیچ زمانی ناسا چنین موضوعی را مطرح نکرده است.

وی ادامه داد: برخی مدعی هستند این صداها در اروپا و استرالیا هم شنیده شده است اما در آن مناطق هم ممکن است افرادی دست به شوخی بزنند.

رئیس انجمن نجوم آماتور ایران با بیان اینکه در دانش نجوم و اخترشناسی چنین موضوعی تاکنون رخ نداده و از نظر ما این موضوع مردود است، تاکید کرد: اگر چنین موضوعی واقعیت داشت، باید در طول تاریخ حداقل یک بار دیگر رخ داده و به ثبت می رسید. به نظر می رسد این فیلم ساختگی باشد.

عتیقی گفت: تاریخ فیلم متعلق به 10 روز قبل است. چرا در این مدت هیچ خبری در این رابطه منتشر نشده و هیچکدام از اهالی مورد وثوق تاکنون شنیده شدن صدا را تائید نکرده اند.

وی با رد کردن ارتباط صداهای مرموز با فرازمینی ها، افزود: اگر در کنار یک دریاچه شیپوری مانند ووزلا را به صدا در بیاوریم، می توان در دامنه کوه این صدا را شنید. به نظر می رسد این موضوع یک شوخی است.

همچنین مجله علمی ایلیاد مطلبی در این خصوص منتشر کرده است که در ادامه می خوانید:

در این مطلب به نوشته اشکان عارفی آمده است: شش سال پیش بود که برای اولین بار ویدئویی در شبکه‌ی اینترنت منتشر شد که مدعی شنیده شدن صداهای عجیب و شگفت‌انگیزی از آسمان بود. مدتی زیادی نگذشت که انتشار چنین ویدئوهایی به یک کسب و کار اینترنتی تبدیل شد و به سرعت کلیپ‌هایی از این دست شروع به انتشار در یوتیوب کردند. اکثر این ویدئوها به سرعت وایرال شده و تا چند میلیون بیننده را به خود جلب می‌کرد.

ادعاهایی مبنی بر تولید صداهای ترومپت‌مانند توسط سفینه‌های فضایی یا پروژه‌های سری همچون هارپ یا بلوبیم، و مخفی کردن منشاء اصلی این اصوات توسط دولت‌ها، عامل و انگیزه‌ی اصلی برای بازنشر این تصاویر توسط مخاطبین بود. از طرفی منتشرکنندگان این کلیپ‌ها، با هر بازدید ویدئو در یوتیوب، به کسب درآمد تبلیغاتی مشغول بودند و هر ویدئو برای منتشرکننده تا هزاران دلار درآمد به همراه داشت.

مدتی نگذشت که بررسی صحت این ویدئوها از طرف افراد شکاک آغاز شد. آنالیزهای اولیه جعلی بودن اکثر این ویدئوها را نشان می‌داد. صدای مربوط به تعدادی از این کلیپ‌ها، کاملا مشابه صدای صحنه‌ای از فیلم Red State 2011 بود و تعداد دیگری از کلیپ‌ها هم صداهایی از صحنه‌ی حمله‌ی فضایی‌های سه‌پا در فیلم War Of The Worlds را بر روی یک تصویر متفاوت مونتاژ کرده بودند. برخی از این ویدئوها صداهایی مربوط به کارخانجات بود و برخی واقعا از ساز ترومپت استفاده کرده بودند!

نتیجه این بود که احتمالا اغلب این ویدئوها ساختگی و جعلی هستند. هر چند که نمی‌توانیم به یقین این ادعا را در مورد همه‌ی ویدئوها بکار بریم. ولی این موضوع جای تامل داشت که چرا انتشار این ویدئوها دقیقا بعد از اکران فیلم Red State آغاز شده بود؟ در سکانسی از این فیلم، صدای آزاردهنده و بسیار بلند ترومپت از آسمان شنیده می‌شود. دقیقا مشابه ویدئوهای یوتیوب! شنیدن چنین صداهایی تا قبل از سال ۲۰۱۱ گزارش نشده بود و بعد از انتشار اولین ویدئو و محبوب شدن این کلیپ و درآمدزایی آن برای منتشر کننده، سیل عظیمی از این ویدئوها شروع به انتشار کرد. ظاهرا همه سعی داشتند که سهمی در این بازار جدید داشته باشند. تا کنون ده‌ها ویدئو از کانادا، اوکراین، امریکا، آلمان و ... در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

جالب این‌که در هر بار ثبت این ویدئوها، این تنها شخص فیلم‌بردار بود که مدعی شنیده شدن این اصوات میشد و هیچ‌گاه گزارشی مبنی بر اینکه مردم شهر هم چنین اصواتی را شنیده‌اند ثبت نشده است.

آخرین مورد از انتشار ویدئوهایی از این دست، به نشر یک ویدئو طی چند ساعت گذشته در شبکه‌های اجتماعی فارسی زبان برمیگردد. ویدئویی که مدعی شنیده شدن این اصوات در «بندر آستارا» می‌باشد. تحلیل ویدئو نشان می‌دهد که این ویدئو کاملا جعلی‌است و دقیقا همان صدای مربوط به ویدئوی کانادا که چند سال پیش منتشر شده بود، بر روی این ویدئو نیز مونتاژ شده است.

اما آیا جعلی بودن این مجموعه ویدئوها بدین معنی‌است که از نظر علمی امکان شنیده شدن چنین اصواتی در جو غیرممکن است؟

خیر؛ علم، پدیده‌ای شناخته شده بنام «امواج صوتی‌گرانشی» را مدل‌سازی کرده که ممکن است گاهی در شرایط خاص، باعث تولید امواج صوتی در جو شود. هر چند هیچ نمونه‌ی رسمی از چنین اصواتی تا کنون ثبت و منتشر نشده است.

پس با توجه به اثبات جعلی بودن اکثر ویدئوهای مورد بحث (از جمله ویدئوی آستارا)، می‌توان نتیجه گرفت که احتمالا هیچ کدام از این کلیپ‌ها ارتباطی به «امواج صوتی‌گرانشی» نداشته و صرفا به قصد جلب توجه و کسب درآمد تبلیغاتی، ساخته و مونتاژ شده‌اند.

انتهای پیام/

علت صداهای مرموز در اسمان آستارا و یزد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸۸
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۰۶ ۰۲ آبان ۱۴۰۱
منم امروز همچین صداهای گوش خراش مسخره ای رو شنیدم با گوشیم فیلم گرفتم. بازی جدید گلوبالیستاس مطمئنا.
ناشناس
۱۶:۲۱ ۲۶ شهريور ۱۴۰۱
سلام دوستان بنده امروز نزدیک اذان صبح ازاسمان صداهایی شبیه به جیغودادوگریه وزاری التماس کردن انسان راشنیدنیدم خیلی وحشتناک بود ترس تمام وجودم و گرفته بود
فرهاد
۰۶:۰۹ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
با سلام من نه وابستگی سیاسی دارم نه موارد مشابه که دریافت های ذهنی اشتباه و ادراک غلط از اطراف داشته باشم و چیزیکه باز گو میکنم هیج ربطی به درک دیگران از اتفاقات جاری ندارد.در شهری زندگی می کنم که صد کیلومتر از اصفهان فاصله دارد و تا حدودی هم از نظر فرهنگی بدون وابستگی و تا حدودی سنتی ایرانی با این حال در تاریخ 1401/01/02ساعتدو و سی نه دقیقه بامداد با بی قراری و صرای سگ موجود در خانه بیدار شدم و وقتی در حال را باز کردم سگ درحال بی قراری به بیرون رفت و به سمت جنوب غربی اسمان زوزه کشید و مثل اینکه چیزی نظرش را جلب کرده با حالت تهاجمی به نقطه ای از اسمان خیره شده بود در همین اثنا صدای جمعیتو ازدهام به همراه صدای ناهنجار برخورد اهن با اهن و اختلاط افراد باهم بشکل مبهم و نامعلوم از منشاء ناشناس بگوش رسید و نگهان قطع شد ولی عجیب تر انکه در زمان شنیدن اصوات نامعلوم وضوح صداها زیاد بود ولی زمانیکه قطع شد مثل رفتن به ارتفاع برای من اتفاق افتاد امیدوارم حس مرا درک کرد باشید . و بتوانم جوابی با منبع درست برای این صدا بیابم
میبدی
۰۹:۳۴ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
صدای آسمانی نشانه و عامل زلزله و یا فعالیت یه آتشفشانه
مهدی
۰۲:۴۸ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
نمیدونم چرا میخوان انکار کنن‌ من چند رور پیش شبیه به همون صدا که صدایی شبیه به ساکسیفون هست رو شنیدم همین الان برین دم پنجره صدای اسمون رو بشنوید تغییرات اقلیمی رو که نمیشه پنهان کرد
ناشناس
۱۲:۲۵ ۰۷ دی ۱۴۰۰
بابا زمین با سیب زمینی سرخ کرده یکی شده حالا بخاطر یک صدا شلوغ میکنبد
ناشناس
۱۸:۱۸ ۰۶ دی ۱۴۰۰
بابا زمین با سیب زمینی سرخ کرده یکی شده حالا بخاطر یک صدا شلوغ میکنبد
سلامت
۱۶:۰۶ ۰۶ آذر ۱۴۰۰
پروژه بلو بیم هستش شامل صداها تصاویر و زمین لرزه های ساختگی
علی
۰۹:۳۳ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
شب بود ساعت 9 با ماشین میرفتیم بندر پل که بریم سوار لاندیگرافت بشیم بریم قشم. بعضی جاها مه انقدر شدید بود که 3 متری خودمون رو نمیدیدم. صدایی شبیه به ترکیب حرف غاف و میم و الف و واو که هر 10 ثانیه شروع میشد و خیلی بلند و گوش خراش میشد به گوشمون میرسید و دوباره کم میشد و از بین میرفت. صدایی شبیه به باز و بسته شدن درهای عظیم و بزرگ فلزی زنگ زده. صدایی مثل ترکیب بوق کشتیهای غول پیکر و ترامپد با ارتعاش زیاد. انقدر مه شدید بود که هیچ کشتی و قایقی نمیرفت دریا. ما تا ساعت 4 صبح اونجا بودیم تا صدا از بین رفت و کم کم مه هم تموم شد و اجازه دادن با ماشین بریم تو لاندیگرافت. جالب اینجاست که مردم توجه نمیکردن به صدا و از چند نفر که سوال کردم هر کسی یه نظری میداد. یکی میگفت صدای باز و بسته شدن در لاندیگرافتهاست. یکی میگفت دریا طوفانه و احتمالا کشتیهای توی اسکله دارن به همدیگه ساییده میشن. و غیره... ولی این صدا از 10 کیلومتر قبل بندر شنیده میشد و ما تو مسیر هم این صدا رو میشنیدیم. یعنی مرکز صدا احتمالا آسمون بوده که تا شعاع 10 کیلومتری شنیده میشده. اگر منشاع صدا روی زمین بود و انقدر شدید بود که تا شعاع 10 کیلومتری شنیده میشد شهر یا روستاهای اطراف منشاع صدا از محل فرار میکردن. تجربه شخصی من از این موضوع این بود که در اختیارتون گذاشتم.
زارع
۰۳:۲۱ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
من در ساعت تقریبا ۳ پنج تا ده دقیقه صدایی بسیار عجیب و دقیقا مانند فیلمهای علمی تخیلی شنیدم امروز یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۳ پنج دقیقه صبح .تا شنیدم گوگل سرچ کردم و این مطلب رو دیدم و این مطلب برا سال گذشتست
حیدر
۱۳:۰۷ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
این فکر کنم الکیه نمیدونم از کجا صدا آمده
مریم
۱۰:۳۷ ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
به نظر من همش دروغ هست
ناشناس
۰۶:۰۶ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
شک نکنین صدای هارپ است
محمود عباسی
۱۸:۲۹ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
من مشهد زندگی میکنم.الان ۱۴ فرودین ۹۹ هست. حدود بیست روز پیش از ساعت ۳.۱۵ تا ۳.۳۰ بامداد این صدا با ترکیبی از چند صدای وحشت آور دگ به صورت ریووب و دیلی دار را شنیدم و هزاران فکر ب ذهنم خطور کرد مخصوصا مرگ. خیلی تجربه ی ترسناکی بود.صدا طوری بود که نمیشد منبع آن را تشخیص داد یعنی از همه ی جهت ها شنیده میشد انگار درون خوده آدم بود. انقد ترسیده بودم که ذهنم کور شده بود و نتونستم صدا را ضبط کنم
ناشناس
۱۹:۵۲ ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
ببینید به نظر منم اخر زمان یا ظهور امام زمان نزدیکه چون شهاب سنگ که تو راهه ، کرونا هم داره مردم رو میکشه ، این صدا ها هم میاد ، کارتون سیمپسون ها هم پیشگویی کرده که هومر که شخصیت امریکایی هست داره نماز می خونه یعنی اینکه به زودی حکومت یکی میشه ، دیگه چی می خواست ، دیگه بیشتر از این نمی تونم
Zyb
۰۲:۵۶ ۱۵ دی ۱۳۹۸
من آستارا زندگی میکنم.چرا هیشکی حرفامونو جدی نمیگیره.من امشب بازم این صدارو شنیدم.خیلی صداهای عجیب و غریبی یه.دفعه ی قبلم ک این صدا رو شنیدم ساعت ۲ شب بود امشبم باز شنیدیم این صدارو.بیاید بررسی کنید ببینید صدای چیه ک هر چند وقت یه بار میاد و آرامش رو ازمون میگره.به جای اینکه تکذیب کنید
گندم
۰۴:۲۴ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
این صداها واقعیت داره و در یک فرکانس و یک سیگنال هست و ناسا هم پنهان کرده و میدونه یوفوها هستن .و خوب که گوش کنی انگار صدای یک چیزی آهنی هست مثل سفینه و ناسا هنوز نتونسته این صدا رو رمزگذاری کنه چون کد شده ...
برای همین تکذیب میکنن رعب وحشت ایجاد نشه
Zyb
۰۱:۴۴ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
قسم میخورم همین الان من همین صدارو شنیدم تو آسمون آستارا.خیلی وحشتناکه.چرا وقتی واسه چیزی دلیل پیدا نمیکنید تکذیب میکنید.من خودم با شوهرم همین الان دوباره همین صدارو شنیدیم.نمیدونم چه صداییه.این کلیپ رو من دیده بودم قبلا ولی خودم نشنیده بودم.ولی اینو الان شنیدم.
عرفان
۰۲:۱۱ ۰۷ مرداد ۱۳۹۷
خوب می دونن بد موقعی گفتم. ولی این صدایی که در بعضی مناطق شنیده شده واقعی است.
ناصر
۰۵:۳۱ ۱۲ تير ۱۳۹۸
همین صدا چند دقیقه پیش تو تهران شهرک خلیج فارس ساعت ۴:۳۰ صبح تاریخ ۱۲/۴/۹۸ مارو از خواب بیدار کرد صدا حدود ۱ دقیقه هم طول کشید دقیقا صداش شبیه کشیده شدن شی آهنی رو زمین بود خیلی بلندو ترسناک
زهرا
۱۲:۰۵ ۳۱ تير ۱۳۹۷
سلام دوستان عزیز چرا دست از خرافات بر نمی دارید. فقط منشا انسانی در کار هست. چون در شهر ما هم این صدا شنیده شد وگفته شد دیوار صوتی شکسته شد وافراد ساده لو هم باور کردن. چون هوابیمای جنگی از فراز شهر عبور نکرد که بخواد دیوار صوتی شکسته شود
ناشناس
۱۵:۲۴ ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
چیز مهمی نیست نباید ترسید
ناشناس
۰۸:۵۶ ۰۷ بهمن ۱۳۹۶
نظرات دوستان بسیار جالب ، خواندنی و حتی برخی نظرات قابل تامل هستند .
سید علیرضا
۰۲:۴۲ ۰۷ بهمن ۱۳۹۶
با سلام به هموطان عزیزم
دوستان عزیز در مورد این صداهای آسمانی هیچ شک و تردیدی نکنید، بلکه از قدرت خداوند هستش و نوید ظهور امام زمان علیه السلا را میده . هرکسی الان وبعدا این پیام من را میخونه وخواهد خواند، تزکیه نفس کنید دوستان، انجام واجبات و ترک گناهان، اگر حقوق کسی رو ضایع نمیدوین برید حلالیت بطلبید دوستان عزیز، خدا را سپاس گویید. محبت ودوستی اهلبیت پیغمبر صلوات الله علیه را پیشه کنید. پیرویاز دستورات الهی وسیره پیامبر وامامان علیه السلام را در زندگیخودتان لحاظ فرمایید تا مورد لطف ورحمت خدا قرار گیرد بسیار صلوات بر حضرت محمد وآل طاهرینش بفرستید که رمز سعادت شما د رهمین هست. الهمصل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم
باران
۲۱:۰۶ ۲۹ دی ۱۳۹۶
سلام من ساكن شهر جديد انديشه نزديك تهران و شهريار ساكن هستم ديشب حدود ساعت ٣.٢٠ دقيقه بامداد جمعه ٢٩ دي ماه يه صداي وحشتناك از سمته غرب شنيدم غير از من هم ٣ نفر ديگ از اعضاي خانه شنيدن و يكي از دوستانم ك در شهرك فاز يك سكونت داره هم شنيده اين صدا ٤.٥ بار اومد قطع ميشد و دوباره شنيده ميشد من ب شدت ترسيده بودم كسي ميدونه چي بوده
رهگذر
۰۵:۳۰ ۱۲ دی ۱۳۹۶
این صدا بدلیل پدیده هارپ(HAARP) هست،توی کرمان هم پیش از زلزله این صدا شنیده شد
ناشناس
۱۸:۴۰ ۰۹ دی ۱۳۹۶
خدایا به دادمان برس واقا ترسناکه
ناشناس
۱۹:۲۱ ۲۵ آذر ۱۳۹۶
باید بررسی بشه
ارمین
۲۲:۰۱ ۱۴ آذر ۱۳۹۶
این صدا ربطی به ظهور نداره صدای اسمانی موقع ظهور جبریل هست که ظهور رو خبر میده که تو کل جهان صدا قابل شنیدن هست
رها
۲۰:۴۸ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
چرا جوابگو نيستن فقط مردمو میترسونن...
ناشناس
۰۴:۵۱ ۰۳ آبان ۱۳۹۶
این اتفاق برای شهرستان ما که بالا تر از آستارا هستش همین الان رخ داد.
ناشناس
۰۱:۲۵ ۰۳ آبان ۱۳۹۶
من درشهرک قیامدشت تهران زندگی میکنم واین صدای مهیب رو بنده هم شنیدم
ناشناس
۲۲:۵۹ ۲۵ مهر ۱۳۹۶
دوستم در مورد اين قضيه بهم گفت
ناشناس
۰۵:۲۷ ۲۳ مهر ۱۳۹۶
من میگم این چه طورصدای قوی وبلندی بودکه همه شنیدن وترسیدن چه طورمعلوم که ساخته گیهباکدوم بلندگوی بزرگی که همه جااین صداپخش شده
ناشناس
۰۵:۲۷ ۲۳ مهر ۱۳۹۶
من میگم این چه طورصدای قوی وبلندی بودکه همه شنیدن وترسیدن چه طورمعلوم که ساخته گیهباکدوم بلندگوی بزرگی که همه جااین صداپخش شده
بیژن
۰۷:۳۴ ۲۰ مهر ۱۳۹۶
من نمیدونم کسی این صداها رو شنیده یا نه فقط میخوام یه نکته ای بگم که همه کارهای خداوند ابزاری دارند و ازلحاظ علمی قابل توجیه خواهند بود پس فکر نکنیم هرچیز وپدیده ایکه دلیل علمی داشت دیگه ربطی به امور معنوی و دینی ندارد درصورتیکه خداوند عالم وحکیم است وهمه امورات براساس دقیق ترین روابط علمی می باشد متاسفانه عده ای همیشه میخواهند دین را در مقابل علم ومنطق قراردهند وانسانهای باایمان ومومن راغیرمنطقی جلوه دهند ودرآخر قرار نیست ما مخلوقات برعلم خالق اشراف کامل پیدا کنیم بلکه سعی میکنیم قطره از آن را فرابگیریم
با آرزوی سلامتی برای امام زمانمون ودعا برای فرج ایشان
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۸ مهر ۱۳۹۶
بنظرم این خیلی واقعیه دیگ خشم خدایه بایدهمه بترسن واقعاک آخرزمان نزدیکه
ناشناس
۲۱:۴۳ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
خب چرا هیچ ویدیویی از حضور مردم نیست مسلما اگر چنین صدایی باشه ملت وحشت زده میریزن بیرون در تمام ویدیو ها فقط شخص فیلمبردار ادعای شنیدن صدا رو داره لطفا اگر فیلمی دارین که در اون افرادی بیشتری باشن بذارین
ناشناس
۲۱:۴۳ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
خب چرا هیچ ویدیویی از حضور مردم نیست مسلما اگر چنین صدایی باشه ملت وحشت زده میریزن بیرون در تمام ویدیو ها فقط شخص فیلمبردار ادعای شنیدن صدا رو داره لطفا اگر فیلمی دارین که در اون افرادی بیشتری باشن بذارین
ناشناس
۰۲:۵۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
سلام واقیه
سردار
۲۱:۲۴ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
جریان چیه واقعا؟؟؟
توضیح بدین!!!!!
مهدی
۲۳:۱۹ ۱۳ مهر ۱۳۹۶
عجب
ناشناس
۲۳:۰۵ ۱۳ مهر ۱۳۹۶
اگه الکیه چجوری صداش تو اسمان پخش شده نمیشع که بلند گو اندازه برج میلاد بزاری تو اسمان واقعیه
setayesh
۱۶:۴۷ ۱۳ مهر ۱۳۹۶
ناشناس
۱۳:۳۵ ۱۳ مهر ۱۳۹۶
الکی بوده
ناشناس
۱۲:۱۲ ۱۳ مهر ۱۳۹۶
عده ای از مردم ما خیلی خرافاتی هستن
مهدی
۰۱:۴۲ ۱۳ مهر ۱۳۹۶
وای منم وحشت کردم
علیرضا
۲۲:۴۰ ۱۲ مهر ۱۳۹۶
. توکلتون به خدا باشه
ناشناس
۲۱:۴۳ ۱۲ مهر ۱۳۹۶
بنظرم ظهور مولامون نزدیکه...واقعا تننمیدونم چی بگم
ناشناس
۲۱:۴۳ ۱۲ مهر ۱۳۹۶
بنظرم ظهور مولامون نزدیکه...واقعا تننمیدونم چی بگم
ناشناس
۲۱:۴۳ ۱۲ مهر ۱۳۹۶
بنظرم ظهور مولامون نزدیکه...واقعا تننمیدونم چی بگم
ناشناس
۰۱:۵۹ ۱۲ مهر ۱۳۹۶
خدا خودش رحم کنه...
ناشناس
۲۱:۲۹ ۱۱ مهر ۱۳۹۶
چه وحشتناک
ناشناس
۱۴:۰۳ ۱۱ مهر ۱۳۹۶
کاش امام زمان زودتر ظهور کنه همه بیاییم برای امدن امام زمان دعا کنیم
ناشناس
۱۳:۴۰ ۱۱ مهر ۱۳۹۶
این صدا .صدای آه مظلوم هست که بی گناه در سوری و میانمار بدون هیچ گناهی به قتل میرسه ان شاءالله که همینطور است الله تعالی غضب شو روی ظالمان زیاد کنه
پروانه
۰۰:۲۳ ۱۱ مهر ۱۳۹۶
من اسم الله رو کاملا شنیدم,
پروانه
۰۰:۲۳ ۱۱ مهر ۱۳۹۶
من اسم الله رو کاملا شنیدم,
محمد
۰۰:۰۹ ۱۱ مهر ۱۳۹۶
حتما یک دلیل علمی داره.هیچ بلند گویی توان ایجاد چنین صدایی با این گستردگی نداره
محمد
۰۰:۰۹ ۱۱ مهر ۱۳۹۶
حتما یک دلیل علمی داره.هیچ بلند گویی توان ایجاد چنین صدایی با این گستردگی نداره
ناشناس
۲۳:۰۸ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
یه عده جوان بیکار وایه ایران شایعه سازی میکنن و یه عده بیکارتر این شایعتو باور میکنن یه عده بیکارتر تر میگن ما ابن صداهارو شنیدیم یه عده میگن تو یزد بوده ولی تو کیلیپ نوشته اصفهان بعدشم اگر دقت کنید ابن صداها از اسمان نیست و صداهایی هست که تو فیلم های خارجی گذاشته شده و اون صدایی که شبیه صدای انسان هست
sina
۲۳:۰۲ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
این فیلم دروغ . اگه واقعا چنین صدای به گوش می رسید و همه وحشت زده شدند و فرار کردن این فیلم بردار محترم چرا فرار نکرده ؟ چرا مردم فرار نکردن ؟
سمیرا
۲۲:۲۲ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
اخه چرا هیچ معجزه ای رث باور ندازین از اول بشریت هم اینچنین بوده واقعا که یه کم ایمان داشته باشین
aaa
۲۱:۴۳ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
اخه امام زمان چرا باید مردم رو بترسونه ظهور کنه قبل ظهور صدا های ترسناک میادجمع کنید
........ـ
۲۱:۲۵ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
شایعه پراکنی نکنید توکل به خدا هرچه خدا بخواهد همان میشود خداخودش کمک میکنه.
ناشناس
۲۱:۱۷ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
بعضی از دوستان گفتن حضرت اسرافیله داره شیپورشو کوک میکنه
ناشناس
۱۷:۴۱ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
عده ای از مردم ما خیلی خرافاتی هستن
ناشناس
۱۵:۲۲ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
تو خود تبریز من شنیدم
ناشناس
۱۴:۵۵ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
ان‌شاءالله صدای ظهور یا آخرالزمان باشه خیلی هیجان داره
ناشناس
۱۴:۵۰ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
خدایا به دادمان برس واقا ترسناکه
ناشناس
۱۴:۳۰ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
باور نکنین
عباس
۱۳:۰۰ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
عجبب
عباس
۱۳:۰۰ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
عجبب
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
دوستان من گیج شدم حالا راسته یا نه
ناشناس
۰۹:۳۵ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
با سلام من و تعدادی از دوستانم که بیرون از خانه بودیم که از آسمان صدای وحشتناک و ترسناکی شنیدیم که دوستانم میتونن شهادت بدن این صدا اولین بار بود که در آذربایجان شنیده شد
حسن
۰۹:۱۹ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
سلام دوستان .
تو رو خدا این قد شایعه پراکنی نکنید .اللهم عجل لولیک الفرج
ناشناس
۰۲:۱۵ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
خیلی دردناکه
علی
۰۰:۱۳ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
به نظرم فقط باید از روی علم و دانش این موضوع رو تحقیق کرد
ناشناس
۲۳:۱۷ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
من میگم تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزهااااا! نظر من اینه که صدا شنیده شده که میگن. حالا چه صدایی خدا میدونه. رسانه ها هم چیزی نمیگن که مردم به وحشت نیفتن. ولی فک میکنم دلیلش جوی و علمی باشه نه معنوی چون خدا یا امام زمان هیچ وقت باعث ترس و وحشت و ازار مردم نمیشن و هرکار خدا با حکمت و دلیله
وصال حق
۲۱:۴۹ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
این صدا ها همش دادو فریاد مسلمانان بی گناه و مظلوم میانمار و سوریه هست ادعایه مسلمونی میکنیم ولی کو ایمانمان
ناشناس
۱۹:۰۴ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
آقايون محققين ياد نكرفتن در مورد مسائلي كه در موردش هيجي نميدونن ، بكن نميدونيم
و بنظرشون ساده ترين راه تكذيب كردنه
خب 20/30 هم اتفاق آستارا رو تكذيب كرد ولي صداي شنيده شده اصفهان رو واقعا نتونست تكذيب كنه بخاطر اينكه همه شنيده بودن
jalal_fantastic
۱۶:۲۷ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
اصفهان چی؟ هان؟ اصفهان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نكنه صدایی هم كه امروز تو اصفهان شنیده شده ساختگیه و صدا فیلمه.
حالا كه چیزی ندارید بگید میگید ناسا گفته پدیده طبیعی جویه.
تا دیروز كه میگفتید صدا سنگ فرز و دریل هیلتی ه
جواد
۱۳:۱۶ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
الله اعلم
ابوالفضل
۱۲:۴۹ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
سلام
اقا این صداها نشانه های اخرو الزمان است اگر کمی دقت کنید تو کتاب های قدیمی امده که در اخرو الزمان صداهایی از اسمان زمین می اید صدای اسمان از جبرئیله که ندای ظهورو میده و صدای زمین صدای شیطان است بیایید تا دراین فرصت طلایی توبه کنیم که دیگر وقت برای توبه کردن نیست یاعلی
ناشناس
۰۹:۵۶ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
بنظرم هیچی غیر ممکنه نیس گذشته از علمی بودن ان .مثل مشاهده نورهای رنگارنگ در اسمان ک رخ داد واقعیته همه دیدن اما رادارا هیچ چیزی ثبت نکردن بازم کار امریکا و اسرائیله فک کنم
پری
۰۹:۰۶ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
وای نه ینی چی من اصفهانم نشنیدم !شایدم خواب بودم امیدوارم بمیرم بعد قیامت شه :/
محمد امین
۰۳:۴۲ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
به هر حال ذهن خودتون رو درگیر این موضوع نکنید خون سردیتون رو حفظ کنید تا معلوم بشه همه چیز
اگه از من بخواین بپرسین میگم یک هشدار بوده
ناشناس
۱۹:۳۹ ۰۸ مهر ۱۳۹۶
پناه بر خدا
ناشناس
۱۱:۴۱ ۰۸ مهر ۱۳۹۶
عجب
اشکان
۰۲:۰۲ ۰۸ مهر ۱۳۹۶
عجب
ی نفر
۲۳:۰۱ ۰۷ مهر ۱۳۹۶
هرچی که هست خدا کمک مونکنه
ی نفر
۲۲:۵۹ ۰۷ مهر ۱۳۹۶
هرچی که هست خدا کمک مونکنه
ناشناس
۲۲:۲۳ ۰۷ مهر ۱۳۹۶
خدایا خودت کمک کن
ناشناس
۱۳:۵۸ ۰۷ مهر ۱۳۹۶
طبق پیشگویی انجیل مقدس ظهور سرورمان عیسی مسیح نزدیکه
علی
۱۶:۴۷ ۰۶ مهر ۱۳۹۶
یک نفر نیست بابا توبه کنید از خدا بتریسد
ناشناس
۰۰:۴۰ ۰۶ مهر ۱۳۹۶
بنظرم ظهور مولامون نزدیکه...واقعا تننمیدونم چی بگم
ناشناس
۰۰:۴۰ ۰۶ مهر ۱۳۹۶
بنظرم ظهور مولامون نزدیکه...واقعا تننمیدونم چی بگم
ناشناس
۰۰:۴۳ ۰۵ مهر ۱۳۹۶
کتاب یوحنا رو در رابطه با اخر الزمان برید مطالعه کنید
علی
۲۰:۴۰ ۰۴ مهر ۱۳۹۶
خیلی دردناکه
ناشناس
۲۰:۲۴ ۰۴ مهر ۱۳۹۶
من چند وقت پیش صدای غرش آسمان رو شنیدم اون هم توی کوه بودم ۳بار غرش کرد بیشتر مواظب اعمال مون باشیم خطرناکه
فرهاد
۲۱:۱۹ ۰۳ مهر ۱۳۹۶
سلام خسته نباشی همه ترسیدن این صدا واقعا واقعیت داره اگه دروغ بود چرا اخبار۲۰:۳۰گذاست حالا هم نمیدونیم فقط،خدا میدونه فقط خواهشمندم اگه دروغه تو اخبار بگین دروغه تا خیال همه راحت باشه چون هرکس به اینترنت دسترسی نداره ممنون
احمد
۲۰:۲۴ ۰۳ مهر ۱۳۹۶
من تویزد شنیدم