سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

حال اقتصادی نشر بسیار بد است

مدیرمسئول نشر تایماز گفت: اوضاع نشر کشور بسیار خراب است؛ گمان نمی‌کنم با این اوضاع نشر سرپا بماند.

مجید باشعور مدیر مسئول نشر تایماز در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اوضاع نشر گفت: اوضاع نشر کشور بسیار خراب است. دو، سه تا از پخش‌کننده‌های کتاب که با آنها در تهران کار می‌کردم، تعطیل شده‌اند. گمان نمی‌کنم با این اوضاع نشر بتواند سرپا بماند. بهتر شدن اوضاع نشر راحت نیست. هزینه‌ها واقعاً گران است و خانواده‌ها نمی‌توانند برای خرید کتاب هزینه کنند. مهم‌ترین مشکل این است که میزان سواد دانشجویان بسیار پایین آمده است. فرد کتاب می‌خواند اما مطالب آن را متوجه نمی‌شود.

وی افزود: دانشجویانی که از دبیرستان به دانشگاه وارد می‌شوند، سواد خواندن و نوشتن ندارند. در دانشگاه‌ها را به خاطر پول باز کردند. مسیر دانشگاه‌ها عوض شده است. تعداد زیادی از دانشجوی بی‌سواد، بدون کنکور وارد دانشگاه‌ها می‌شوند و نمی‌توانند کتاب دانشگاهی بخوانند. خانه از پای بست ویران است/ خواجه در بند نقش ایوان است. باید برای ورود دانشجویان به دانشگاه سخت‌گیری بشود. 12 سال است که در دانشگاه تدریس می‌کنم؛ هر سال باید سطح سوادم را پایین بیاورم تا مخاطب متوجه شود.

مدیر مسئول نشر تایماز با اشاره به اینکه دانشحویان بار علمی قوی و پشتوانه مغزی لازم برای خواندن کتاب‌های دانشگاهی را ندارند، اظهار داشت: من استاد نمی‌توانم اجبار کنم دانشجو کتاب بخواند. آن هم اگر بتواند بخواند. در هنگام تصحیح برگه ریاضی می‌بینم اگر غلط‌های املایی و انشایی دانشجو را بگیرم، صفر می‌شود.

 

انتهای پیام/

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.