سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح یکی از بزرگترین و مجهزترین کشتارگاه‌های صنعتی طیور کشور در اردبیل

مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور از افتتاح یکی از بزرگترین و مجهزترین کشتارگاه‌های صنعتی طیور کشور در اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، عباس عباسی، مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور در حاشیه افتتاح یکی از بزرگترین و مجهزترین کشتارگاه‌های صنعتی طیور کشور در اردبیل با بیان اینکه 243 کشتارگاه صنعتی طیور در کشور وجود دارند اظهار کرد: از بین این کشتارگاه‌ها فقط 32 کشتارگاه صنعتی طیور کشور دارای کد IR بوده و مجهز به استانداردها و شاخص‌های بین‌المللی است.

وی با اشاره به اینکه این کشتارگاه‌ها با پراکندگی 16 استان در کشور در هر ساعت 115 هزار قطعه طیور کشتار می‌کنند افزود: کمترین دخالت انسان در تولید اقلام و فرآورده‌های خام دامی در این کشتارگاه‌ها انجام می‌شود .

عباسی ادامه داد: ظرفیت صادراتی کشتارگاه‌های دارای کد IR در کشور 500 هزار تن در سال است که سال گذشته در مجموع 60 هزار تن صادرات از این کشتارگاه‌ها داشتیم.

وی با بیان اینکه صدور مجوز جدید در زمینه احداث کشتارگاه به اشباع رسیده است تصریح کرد: سیاست سازمان دامپزشکی کشور از این به بعد بهسازی و تجهیز کشتارگاه‌های طیور موجود در سطح کشور و نیز افزایش کیفیت و بهبود بسته بندی خواهد بود.

 

انتهای پیام/ح

32کشتارگاه صنعتی طیور کد IR در کشور فعال است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.