سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درهفته دولت صورت گرفت

افتتاح 90 هزار هلالی آبگیر در خاش

مدیر کل منابع طبیعی استان سیستان و بلوچستان گفت: در گرامی داشت هفته دولت با حضور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، فرماندار و مدیران 90 هزار هلالی آبگیر در سطح سه هزار هکتار در دشت رباط بخش مرکزی خاش افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان   از  زاهدان  ،عبدالباسط پاکزادمدیر کل منابع طبیعی استان سیستان و بلوچستان افزود: برای اجرای این پروژه افزون بر 10 میلیارد ریال هزینه شده و در مدت شش ماه روزانه افزون بر 100 نفر در منطقه کار کرده اند.

پاکزاد گفت: از اعتبارات نفت افزون بر 13 هزار هکتار هلالی در استان ایجاد شده است.

عبدالباسط پاکزاد بیان کرد: برای فعالیتهای بیابان زدایی افزون بر چهل میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده که طرحهای بزرگی در شهرهای سیستان و بلوچستان به اجرا رسیده است.

وی افزود: احیاء و حفظ پوشش گیاهی و تقویت سفره های زیرزمینی از اهداف اجرای پروژه است.

پاکزاد ادامه داد: کمک به ایجاد اشتغال برای مردم منطقه و پیشگیری از مهاجرت روستائیان به شهر از دیگر اهداف پروژه است.

محمداکبر چاکرزهی اجرای این پروژه را برای مقابله با افت منابع آبی و تقویت کردن سفره های زیرزمینی و پیشگیری از خسارتهای ناشی از خشکسالی مهم ارزیابی کرد.

وی با قدردانی از تلاشهای مسئولان در منابع طبیعی استان و خاش بیان کرد: طرحهای ترکیب کربن و آبخیزداری از ضرورتهای اجتناب ناپذیر برای منطقه هستند.

محمدرضا بهادرزهی رئیس اداره منابع طبیعی خاش نیز گفت: 15 هزار نفر روز کار اشتغال با اجرای نود هزار هلالی در سه هزار هکتار فراهم شده است.

وی بیان کرد: سه تا شش متر مکعب حجم ذخیره آب در هر هلالی زمینه استحصال افزون بر 2 میلیون متر مکعب آب در هر دوره بارش در منطقه ذخیره می شود.

انتهای پیام/ع

افتتاح 90 هزار هلالی آبگیر در خاش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.