سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعلام جرم دادستان آمریکایی علیه ۱۵ محافظ اردوغان

دادستان منطقه کلمبیا در واشنگتن علیه ۱۵ محافظ شخصی «رجب طیب اردوغان» به علت برخورد خشونت‌آمیز با معترضان اعلام جرم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی؛ دادستان واشنگتن علیه 19 نفر -که 15 نفر آنها از محافظان رئیس‌جمهور ترکیه هستند- اعلام جرم کرده است. اتهام این افراد، حمله خشونت‌آمیز به گروهی از معترضان کُرد و ارمنی است که ماه مه گذشته و همزمان با سفر «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه، به واشنگتن تظاهرات کرده بودند.

پیش از این در ماه ژوئن، برای 16 نفر از افرادی که در سرکوب تظاهرکنندگان مقابل محل اقامت سفیر ترکیه در واشنگتن حضور داشتند، اعلام جرم شده بود. این بار دادستان منطقه کلمبیا در واشنگتن نام 3 مقام امنیتی ترکیه را نیز به فهرست متهمان اضافه کرد.

از میان افراد متهم، تاکنون دو نفر بازداشت شده‌اند و جلسه دادگاه آنها 7 سپتامبر (16 شهریور) برگزار خواهد شد. تمامی متهمان به اعمال خشونت و نقض قانون متهم هستند که حداکثر محکومیت برای آن، گذراندن 15 سال زندان است. دست‌کم پنج نفر از این متهمان، علاوه بر به‌ کار بردن خشونت علیه معترضان در تظاهرات صلح‌آمیز کُردها و ارمنی‎‌ها، به استفاده از سلاح مرگبار برای سرکوب افراد غیرنظامی نیز متهم هستند.

در جریان برخورد خشونت‌آمیز محافظان اردوغان با مخالفان او، 12 نفر مجروح شدند. بررسی فیلم دوربین‌های امنیتی در محل نشان داد این محافظان با کت و شلوار به جان معترضان افتاده و با مشت و لگد آنها را به زمین می‌اندازند. برخی از محافظان که چهره آنها از طریق فیلم دوربین مداربسته شناسایی شده است، با لگد به سر معترضانی می‌زنند که به زمین افتاده‌اند.

سفارت ترکیه در واشنگتن برای توجیه اقدام غیرانسانی محافظان اردوغان مدعی شده بود تظاهرکنندگان از افراد وابسته به حزب کارگر کردستان (پ‌ک‌ک) بودند. این حزب از سوی ترکیه و آمریکا به عنوان سازمان تروریستی شناخته می‌شود.

اما دادستان واشنگتن در اعلام جرم علیه این افراد اعلام کرد به تشخیص او، تظاهرات مقابل محل اقامت سفیر ترکیه کاملا صلح‌آمیز بود.

 

انتهای پیام/

 

 اعلام جرم علیه ۱۵ محافظ اردوغان در آمریکا 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.