سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سلطانی در پنجمین دوره جایزه مدیریت فناوری و نوآوری؛

انتظار ما از اقتصاد دانش بنیان، اشتغال زایی و تحول اقتصادی کشور است

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: انتظاری که کشور در کوتاه مدت از اقتصاد دانش بنیان دارد، اشتغال زایی و تحول اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بهزاد سلطانی رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی امروز عصر در مراسم اختتامیه پنجمین دوره جایزه مدیریت فناوری و نوآوری که در مرکز همایش‌های دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد؛ با اشاره به اینکه ما نیازمند نیروی متخصص در بخش خصوصی هستیم، گفت: در بخش خصوصی نیاز به  نیرو‌های متخصص داریم ما یک مپنا تخصصی نداریم و باید زمینه را فراهم کنیم تا بخش خصوصی در حوزه مپنا نفت و ریلی کار کند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی مطرح کرد: ما در مسیر حرکت اقتصادی کشور از اقتصاد منابع عبور کردیم و به اقتصاد بهره وری رسیده ایم. 

وی با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان حداکثر پنج درصد از اقتصاد کل کشور را شامل می شود و هدف ما رسیدن  به 10 درصداست، اظهار کرد: از ١٠ سال گذشته تا به امروز یکی از موثر‌ترین جایگاه ها، بهره وری اطلاعات بود و بعد از آن جایگاه کیفیت کشوربه کمک این جایزه‌ها توانست پیشرفت کند و به این جا برسد ما امیدواریم که جایزه ملی تکنولوژی و نوآوری به عنوان یک مدعی باشد.

سلطانی در خصوص اقتصاد دانش بنیان گفت: اقتصاد دانش بنیان در ابتدای مسیر قرار دارد ما  ٤ سال گذشته  بحث اقتصاد دانش بنیان را استارت زدیم و فقط یک نقطه شروع بود و این اقتصاد در ٤ سال آینده رشد می کند و شاید در ١٠ سال دیگر به بلوغ و نوآوری برسد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: انتظاری که کشور در کوتاه مدت از اقتصاد دانش بنیان دارد اشتغال زایی است و در بلند مدت ما به دنبال تحول اقتصادی هستیم،  اینکه بگویم در سه و یا چهار سال آینده پیشرفت بسیاری خواهیم داشت بی معنی است.

سلطانی با مطرح این موضوع که ما در اقتصاد دانش بنیان توقع های بسیاری می توانیم داشته باشیمف گفت: با سیاستگذاری‌های درست و تشویقی می توانیم باعث افزایش طرح‌ها شویم و به رشد برسیم.

 رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به دو گزارش شاخص جهانی نوآوری و شاخص جهانی رقابت پذیری تصریح کرد: بنگاه‌های اقتصادی نقش مهمی را در این گزارش ها و شاخصه‌ها بر عهده دارند که اگر ما آن‌ها را تقویت کنیم میتوانیم باعث ارتقای رتبه خود شویم.

سلطانی در پایان با اشاره به جایزه مدیریت فناوری و نوآوری گفت: این جشنواره و جشنواره‌های دیگر از این دست می توانتد نقش کلیدی و ارزش اصلی در توجه به طرح‌ها و پیشرفت آن‌ها داشته باشند. 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.