سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس میراث فرهنگی نائین خبرداد:

اختصاص یک میلیارد ریال برای مرمت خانه های تاریخی نایین

یک میلیارد ریال کمک بلاعوض از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان برای مرمت 14 خانه تاریخی نایین در نظر گرفته شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمود مدنیان محمدی رئیس میراث اداره فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری نایین گفت: خانه های تاریخی نایین با ویژگی معماری و خاص منطقه کویر مرکزی ایران و به عنوان الگوی مسکن سنتی و تاریخی دارای ارزش های هنری و معماری است.

وی افزود: خانه های تاریخی شهر نایین فنی و حساب شده و در جهت جلوگیری از مصرف و هدر رفتن انرژی و استفاده نور کافی برای تمامی فضاهای معماری به صورت حیاط مرکزی وبرای استفاده از چهار فصل سال یعنی تابستان و زمستان نشین ساخته شده است.

مدنیان گفت: ویژگی بسیار مهم معماری این خانه ها حفظ ارزش ها و فرهنگ اسلامی و ایرانی و رعایت حریم خصوصی و عمومی و احترام به حریم شهروندی است.

وی افزود : در برخی از این خانه ها تزیینات هنری همچون گچ بری، درهای زیبای مشبک الوان و تزیینات معماری به زیباترین شکل به کار رفته و درپی هر اثر هنری فلسفه و داستانی از فرهنگ اصیل این منطقه را به نمایش می گذارد.

وی افزود :درشهرستان نایین 14خانه تاریخی درفهرست آثار ملی به ثبت رسیده که امیدواریم بتوانیم با کمک و حمایت مردم نسبت به حفظ و حراست این آثار تاریخی ارزشمند اقدام کنیم.

 

انتهای پیام/م

 

خانه های تاریخی شهر نایین فنی و حساب شده ساخته شده است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.