سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گوترش: اجرای معاهده منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای برای همه کشورها لازم‌الاجراست

دبیرکل سازمان ملل متحد بر ضرورت اجرای الزام‌آور بودن معاهده منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه "تایمز نو" چاپ هند، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد از کشورها از جمله هند خواست ضمانت دهند که معاهده منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای به زودی اجرا می شود.

وی گفت آزمایش‌های هسته ای مستمر کره شمالی ضرورت لازم الاجرای این معاهده را نشان می دهد.

دبیرکل سازمان ملل در پیامی به مناسبت روز جهانی نه به آزمایش‌های هسته ای گفت تقریبا مدت بیست سال، یک هنجار جهانی علیه آزمایش هسته ای بر مبنای توقف یکجانبه موقتی وجود داشته است. با اینکه این خویشتن داری باید مورد تحسین قرار بگیرد، اما این اقدام کافی نیست.

وی تاکید کرد: «بیش از دو هزار آزمایش هسته ای از جنوب اقیانوسیه گرفته تا شمال آمریکا و از آسیای میانه گرفته تا شمال آفریقا در هفت دهه گذشته انجام شده است. این آزمایش‌ها به برخی از آسیب پذیرترین مردم جهان و اکوسیستم صدمه زده است.»

دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: «آزمایش‌های هسته ای مستمر کره شمالی نشان می دهد حتی این قوی ترین هنجار، مبنایی برای یک ممنوعیت لازم الاجرای قانونی نیست.»

گوترش گفت به منظور تضمین این مسئله که آزمایش هسته ای دیگری انجام نمی شود، ضروری است معاهده منع جامع آزمایش‌های هسته ای که همه انواع آزمایش‌های هسته ای را ممنوع می کند، لازم الاجرا شود.

وی افزود من از همه کشورها می خواهم فورا به این معاهده ملحق شوند.

انتهای پیام/

 

ضرورت اجرای معاهده منع آزمایش‌های هسته‌ای از سوی کشورهای مختلف جهان

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۰۴ ۰۸ شهريور ۱۳۹۶
اگر کشورهای دارای بمب هسته ای آنرا آزمایش و تولید نکنند بقیه کشورها هم تبعیت می کنند در غیر اینصورت نه باید تبعیت کنند بلکه باید خود را آماده کنند تا منعی باشد جلوی زور گو یی کشورهای دارای سلاح هسته ای