سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش پرونده نظارت‌های انجام شده متخلف تا ۱۴ هزار پرونده در مشهد

در ۵ ماهه اول امسال ۱۴ هزار پرونده متخلف توسط اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خزاسان رضوی تشکیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی علی باخرد، رضوی امروز در جمع اصحاب رسانه گفت: در ۵ ماهه نخست سال گذشته تعداد پرونده‌های متخلف تشکیل شده بیش از ۱۵ هزارتا بوده که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال به ۱۴ هزار پرونده کاهش یافته است.

وی افزود: این درحالی است که اعتبار این پرونده‌ها درسال گذشته ۲۰۵ میلیارد ریال بوده که امسال ۵ درصد با افزایش روبرو بوده است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: مواد پروتیئنی با ۴۵ میلیارد ریال بالاترین آمار تخلف را داشته، حوزه خدمات ۳۷ میلیارد ریال، میوه و تره بار ۶ میلیارد ریال، پوشاک ۴ میلیارد ریال و یک ونیم میلیارد ریال نیز حوزه آرد و نان به پرونده‌های متخلف تعلق گرفت.

باخرد افزود: در خصوص تخلفات خودرو شکایات زیادی رسیده که ما سعی کردیم با مصالحه پرونده‌ها رو کاهش دهیم، اما با همین اتفاق بازهم ۴۷ پرونده متخلف از ابتدای سال داشته ایم.

وی بااشاره به اینکه در حوزه حمل و نقل کالا و مسافر ۳۸ پرونده متخلف داشتیم، گفت: در دوماه اخیر با نظارت به واحد‌های سنتی لبنیات، ۳۷۰ واحد صنفی غیرمجاز شناسایی شده که به دنبال ساماندهی، بسته بندی و رساندن محصول پاک به دست مردم است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، به اجرای طرح مبارزه با تقلب در بسته بندی برنج پاکستانی اشاره کرد و افزود: در این مدت از اول امسال ۷۵ پرونده تشکیل شده است.

باخرد به هزار و ۱۰۰ واحد غیر مجاز نانوایی در مشهد اشاره کرد و ادامه داد: طی ۲ سال نظارت‌های محدودی در این حوزه صورت می‌گرفت که زیاد جوابگو نبوده، اما در یکماه و نیم اخیر و با ورود دستگاه قضایی ازین تعداد ۲۰۰ واحد پروانه دار، ۱۵۰ واحد متخلف پلمپ و به ۳۵۰ واحد نیز اخطار داده شد.

وی افزود: ۶۴۰ میلیون ریال به ۱۰ پرونده متخلف برای توزیع کنندگان روغن موتور‌های تقلبی تعلق گرفت، همچنین از ابتدای شهریور نظارت بر واحد‌های آموزشی مدارس، لوازم التحریر و پوشاک فرم انجام شده که در این مدت ۴۰ پرونده برای مدارس دولتی مشهد تشکیل شده است.

 
انتهای پیام//ف.ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.