سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش بهای نفت در پی وقوع توفان قدرتمند هاروی

توفان سهمگین هاروی باعث توقف فعالیت‌های پالایشگاهی آمریکا و در نتیجه افزایش بهای نفت شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، توفان سهمگین هاروی امروز (سه شنبه) هم باعث توقف فعالیت های پالایشگاهی آمریکا و در نتیجه افزایش بهای نفت شد. توقف فعالیت‌های نفتی لیبی و کلمبیا هم بر این افزایش بها اثرگذار بوده است.

بر این اساس، بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا)، با 23 سنت افزایش (معادل 0.5 درصد)، به 46 دلار و 80 سنت در هر بشکه رسید. نفت شاخص آمریکا در معاملات روز گذشته با بیش از 2 درصد کاهش همراه بود. بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 21 سنت افزایش (معادل 0.4 درصد)، 52 دلار و 10 سنت در هر بشکه معامله شد.

توفان قدرتمند هاروی پیشتر باعث تعطیلی تعدادی از پالایشگاه های نفتی خلیج مکزیک شد. درحالی که این پالایشگاه ها در حال آماده سازی اقدامات لازم برای آغاز مجدد فعالیت خود بودند، بارش شدید باران در روز سه شنبه مانع از این کار شد. انتظار می رود این بارش شدید تا روز چهارشنبه هم ادامه داشته باشد و پیشتر باعث جاری شدن سیل در هیوستون تگزاس هم شده است.

بانک بارکلیز امروز اعلام کرد: آمارهای دولت آمریکا و گزارش رسانه های این کشور حاکی از آن است که حدود 2 تا 3 میلیون بشکه از ظرفیت پالایشگاهی این کشور در روز، در پی توفان هاروی کاهش یافته است. احتمال می رود اثرهای این توفان تا چند هفته آینده هم ادامه داشته باشد.

کاهش فعالیت های نفتی لیبی و کلمبیا هم بر افزایش بهای طلای سیاه اثرگذار بوده است. میدان نفتی شراره لیبی به دلیل انسداد خطوط لوله آن، فعالیت خود را متوقف کرده است. در کلمبیا هم انفجار یک بمب از سوی گروه های شورشی باعث توقف عملیات پمپاژ در دومین خط لوله بزرگ نفتی این کشور شد.


انتهای پیام/

 توفان قدرتمند هاروی موجب افزایش بهای نفت شد

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.