سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مراسم تودیع و معارفه وزرای آموزش و پرورش/۳

جهانگیری: رتبه بندی برای معلمان تاثیر مناسبی نداشت

معاون اول رئیس جمهور گفت: تصور داشتیم رتبه بندی اتفاق خوبی باشد اما تاثیر چندانی برای معلمان نداشت.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در آیین تودیع و معارفه وزرای آموزش و پرورش که عصر امروز برگزار شد، ضمن تبریک هفته دولت عنوان کرد: ویژگی‌های شخصی و انقلابی شهیدان رجایی و باهنر باعث شد تا الگو‌هایی برای جامعه باشند و افتخار آموزش و پرورش این است هر دو شخصیت‌ها از آموزش و پرورش بودند.

وی با اشاره به فاصله کوتاه تودیع و معارفه وزرای آموزش و پرورش افزود: آقای دانش آشتیانی برای تصدی این پست که به شدت به دولت برای مشکلات اقتصادی وابسته است، اقدام کرده و در این مدت کوتاه کار بسیار بزرگی کرد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: دانش آشتیانی در مدت زمان کوتاهی انتحاب شد و قبول مسئولیت داشت که خدمات ارزشمند نیز انجام گرفت و از زحمات وی صمیمانه تشکر می‌کنیم که قصد انجام کار‌های مهم در آموزش و پرورش داشت.

جهانگیری تصریح کرد: افرادبسیاری برای پست وزرات آموزش و پرورش بررسی شدند که در نهایت آقای بطحایی انتخاب شده و با رای اعتماد بالایی وزیر شد.

وی با اشاره به شرایط نظام آموزشی بیان کرد: آموزش و پرورش با این تاثیرگذاری در ایران نقش تعیین کننده‌ای دارد و آینده ایران به آموزش و پرورش وصل است و باید این توسعه را به دلایل متعدد گسترش دهیم و توسعه همه جانبه جز با توسعه منابع انسانی امکان پذیر نیست که اگر فکر می‌کنیم ایران باید به توسعه سطح بالایی برسد این مهم بیشتر ارزشمند است.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت آموزش و پرورش در نیروی انسانی، عنوان کرد: این نهاد از محدودیت‌ها عاری نیست، اما باید بهره وری نیروی انسانی مناسب باشد که اکنون مناسب نیست و دارایی‌های ملت خوب مدیریت نمی‌شود.

جهانگیری عنوان کرد: در دوره فانی به دلیل خالی بودن ظرفیت غیردولتی تعدادی دانش آموز به مدارس غیردولتی هدایت شدند که این هزینه‌ها یک سوم هزینه‌های بخش دولتی بودو قریب به ۲۰۰ هزار دانش آموز را تحت پوشش قرار داد بنابراین پیداست به جهت بهره وری مشکل داریم و باید اصلاح شود.

وی افزود: بودجه آموزش و پرورش در سال ۹۲ حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان و سال ۹۵، حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان شد که تصور بر بهبود شرایط از سوی ذینفعان حاصل شد، اما امروز معلمان با توجه به رسالتی که بر دوش دارند، احساس می‌کنند وضع مالی خوبی ندارد.

وی در مورد رتبه بندی معلمان گفت: تصور داشتیم رتبه بندی معلمان اتفاق خوبی باشد، اما تاثیر چندانی برای معلمان نداشت و همچنان در پیچ و خم مسائل گرفتار شده است و می‌خواهیم کاری کنیم منابع دولت بهره وری مطلوب داشته باشد.

معاون اول رئیس جمهور یادآور شد: اکنون با توجه به تحریم‌ها و وضعیت فروش نفت محدودیت‌هایی وجود دارد، اما علی رغم این مساله دولت آمادگی کامل برای رفع مشکلات دارد و آموزش و پرورش در عصر دانایی باید به ابزار‌هایی مدرن تجهیز شود و مسائلی مانند وجود مدارس خشت و گلی باعث شرمساری است.

 انتهای پیام/ 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
داداش
۱۵:۳۰ ۰۷ شهريور ۱۳۹۶
رتبه بندی معلمان رو اگه ادعاتون میشه با ارگانهای دیگه انجام بدید نه با حقوق بخورنمیر خود معلما
کاوه
۰۱:۲۴ ۰۷ شهريور ۱۳۹۶
وزیر محترم.
درصورتی که حق التدریسی شاغلین را بعد ازچند ماه به طورکامل(۵.۵ماه)تا قبل ازسازماندهی آنهاپرداخت نفرمایید به یقین درمهر۹۶باپویش سراسری کسی حق التدریسی تقبل نمی کند وبازنشستگان وسایر نیروها هم همکاری نخواهند کرد وبعدهم شاهد خالی ماندن کلاسها با وجود ورود نیروهای جدید،خواهیم بود.این گوی واین میدان.