سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی:

15 هزار راس دام ویژه عید قربان وارد سیستان و بلوچستان شده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: 15 هزار راس دام سبک ویژه عید قربان تا کنون وارد استان شده و نیاز است تا 25 هزار راس دیگر نیز از استان های همجوار تامین شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، رضا نجفی اظهار رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان داشت: بر اساس پیش بینی حدود 240 هزار راس دام سبک ویژه عید قربان در سیستان و بلوچستان نیاز است که 75 درصد آن از داخل استان تامین می شود.

وی افزود: 25 درصد باقی مانده نیز در حال تامین از سایر استان های همجوار و واردات از 2 کشور افغانستان و پاکستان است.

نجفی ادامه داد: مجوز واردات 2 هزار و 300 راس دام از کشورهای همسایه صادر شده که با وجود مشکلاتی که در آن سوی مرز در رابطه با افزایش قیمت و سختی حمل و نقل مشاهده می شود دامداران سیستان و بلوچستان در 2 هفته اخیر 800 راس دام از طریق مرز میلک به استان وارد کردند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: دام زنده در استان با قیمت هر کیلو بین 170 تا 175هزار ریال خرید و فروش می شود.

نجفی اظهار داشت: تولید دام سبک در سیستان و بلوچستان به طور کامل پاسخگوی نیاز استان نیست و معمولا همه ساله در مساله تامین دام سبک ویژه عید قربان با چالش رو به رو بودیم.

وی افزود: با توجه به اینکه زمینه تامین دام سبک از داخل کشور و همچنین از 2 کشور همسایه؛ «افغانستان و پاکستان» فراهم است برای عید قربان امسال مشکل کمبود دام وجود ندارد.

وی گفت: در سنوات گذشته واردات دام سبک از آن سوی مرز به سیستان و بلوچستان ممنوع بود و دام مورد نیاز استان در مقاطع مختلف از جمله عید قربان از استان های خراسان شمالی و رضوی تامین می شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با وجود اینکه دشت سیستان منشا تامین دام سبک است اما کفاف مردم استان را نمی دهد و امسال بر اساس پیگیری های صورت گرفته در نهایت دام مورد نیاز را می توانیم از مرزهای افغانستان و پاکستان وارد کنیم.

سیستان و بلوچستان با 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت و 187 هزار و 502 کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود که بنا به گفته علی اوسط هاشمی استاندار این استان افزون بر 51 درصد جمعیت استان در روستاها و بقیه در شهرها سکونت دارند.

انتهای پیام/ع

ورود 15 هزار راس دام به سیستان وبلوچستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.