سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزارت داخله افغانستان :

تا شش ماه آینده تمام وسایط بدون اسناد ثبت خواهند شد

وزارت داخله می‌گوید بر اساس مصوبه شورای امنیت ملی روند ثبت و ریجستر وسایط نقلیه فاقد اسناد در سراسر کشور آغاز می‌شود.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، گشت و گذار وسایط بدون اسناد در افغانستان یکی از نگرانی های همیشگی شهرواندان کشور بوده است؛ حالا وزارت داخله می گوید تا شش ماه آینده به این چالش نقطه پایان خواهد گذاشت.

امین الله کریم، معین اداری و رییس کمیته ثبت و راجستر وسایط گفت:” هدف اساسی در این برنامه اینست که تا ما بتوانیم هویت اصلی متصرفین وسایط راه چه گمرک شده، داری پلیت است و یا نیست یا دولتی و یا غیر دولتی، اصل هدف اینست که هویت اصلی متصرف هر واسطه معلوم میشود.

ریاست عمومی ترافیک کشور می گوید برای تطبیق این برنامه در ۳۴ ولایت افغانستان آمادگی ها گرفته شده و این روند سر از فردا آغاز خواهد شد.

ذبیح الله نوری، مدیر ثبت وسایط ریاست عمومی ترافیک گفت: “نکته مهم و قابل ذکر اینست که ثبت و راجستر فعلن به وسایط نقلیه اشترنگ چپه هسته و وسایط نقلیه اشترنگ راسته شامل این مصوبه نمی باشد.”

گفته میشود برای پیشبرد این برنامه بیش از یکصد تن از کارمندان اداره ثبت و احوال نفوس و اداره شناسنامه های برقی آموزش داده شده اند.

به گفته وزارت داخله، تطبیق این برنامه برای جلوگیری از رویداد های هراس افگنانه و جرایم جنایی و سایر اعمال غیر قانونی موثر خواهد بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.