سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در پی افزایش خشونت علیه زنان صورت گرفته است؛

آموزش دفاع شخصی به زنان جوان هندی توسط راهبه‌های کونگ‌فوکار

با افزایش آمار خشونت جنسی علیه زنان هندی، راهبه‌های بودایی این کشور هنر‌های رزمی خود را به زنان جوان آموزش می‌دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اکسپرس؛ جمعی از راهبه‌های بودایی شهر «لِه» از توابع استان «لداخ» در ایالت جامو و کشمیر، به آموزش تکنیک‌های دفاع شخصی و کونگ فو به زنان جوان روی آورده‌اند.

با افزایش آمار خشونت و تجاوز علیه زنان هندی، راهبه‌های بودایی بخش‌های کوهستانی این کشور، هنر‌های رزمی خود را به زنان جوان آموزش می‌دهند. تکنیک‌های دفاع شخصی از گذشته بخشی از آموزش‌های راهبه‌های بودایی این سرزمین بوده و بسیاری از آن‌ها از توانایی‌های بالای رزمی برخوردارند.

آن‌ها بین جلسات مراقبه، با تعویض لباس‌های سنتی خود با لباس رزم، کلاس‌های آموزشی خود را برای زنان هندی برگزار می‌کنند.

«جیگم وانگچوک لامو»، زن ۱۹ ساله‌ای از روستای هِمیس در ۲۵ مایلی شمال شهر لِه است. او پس از شرکت در کلاس دوساعته کونگ فو، درباره حضور در کلاس‌های دفاع شخصی میگوید: بسیاری از مردم فکر می‌کنند راهبه‌ها فقط گوشه‌ای نشسته و دعا می‌کنند و این ما هستیم که مدام در حال کار کردنیم. ولی باید بگویم راهبه‌ها هم فکر می‌کنند هم عمل. آن‌ها هم زن هستند و اگر آن‌ها می‌توانند اینچنین باشند ما نیز می‌توانیم.

وی ادامه داد: کونگ فو آن‌ها را قوی کرده و اعتماد به نفس آن‌ها را بالا برده است؛ بنابراین پس از اینکه درباره برگزاری کلاس‌های دفاع شخصی آن‌ها مطلع شدم تصمیم گرفتم از آموزش‌های آن‌ها بهره ببرم.

پیش از این تصور می‌شد راهبه‌ها مجاز به انجام ورزش نباشند. اما از یک دهه گذشته، با دستور «جیالوانگ دروپکا» از سران فرقه هزار ساله بودا، راهبه‌ها نیز تشویق به یادگیری کونگ فو شدند.

راهبه‌ها هم اکنون به یکی از بزرگترین تهدیدات علیه متجاوزان به زنان و دختران هندی محسوب می‌شوند.

پیش از این، پلیس هند طرح گشت زنی ماموران پلیس زن را که تحت آموزش‌های هنر‌های رزمی قرار گرفته اند را به مرحله اجرا گذاشت. ماموران پلیس زن با گشت زنی در خیابان‌های «جیپور»، واقع در شمال غرب هند، با هرگونه خشونت جنسی علیه زنان برخورد کرده و آموزش‌های لازم در زمینه حفاظت از خود و طرح شکایت را به زنان و دختران ارائه می‌دهند.

بحران رو به رشد جرایم از جمله خشونت جنسی علیه زنان در هند، به رغم مجازات شدید، به یکی از معضلات حل نشدنی در این کشور تبدیل شده است. طبق آمار پلیس دهلی، روزانه پنجاه پرونده خشونت علیه زنان ثبت می‌شود که ۴ مورد خشونت جنسی است. آمار اسید پاشی به زنان در این کشور نیز به بیش از ۱۰۰۰ مورد می‌رسد.

انتهای پیام/

 

راهبه‌های کونگ فو کار، زنان هندی را در برابر خشونت آموزش می‌دهند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.