سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرمت سربینه حمام بسطام

مرمت سربینه حمام مجموعه تاریخی بسطام در حال انجام است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حامد عادل سرپرست پایگاه میراث‌فرهنگی مجموعه بسطام و خرقان گفت : مرمت سربینه حمام مجموعه تاریخی بسطام پس از اعطای کاربری جدید به عنوان "دفتر پایگاه میراث فرهنگی مجموعه تاریخی بسطام و خرقان" آغاز شد.


وی با اشاره به اینکه مرمت این بنای تاریخی پس از حذف الحاقات، با حفر سه گمانه در بخشهای مختلف ادامه یافت، گفت: دو گمانه در محل سکوهای موجود و گمانه سوم در بخش میانی فضا حفر شد و در نتیجه آن، حوض هشت ضلعی حمام که از نخاله پر شده و زیر کف سازی موجود مدفون بود، آزاد شد.


سرپرست پایگاه میراث‌فرهنگی مجموعه بسطام و خرقان افزود: حذف سکوها و کاشی‌های موجود که همگی الحاقی هستند و مرمت فضای سربینه از جمله فعالیت‌های در دست انجام برای مرمت این بنای تاریخی است.


گفتنی است ، حمام مجموعه تاریخی بسطام از یادگاران دوره قاجار است و جنب مدرسه شاهرخیه واقع شده است.


مجموعه بایزید بسطامی، شامل آثاری از دوران سلجوقی به بعد است و در کنار آن مرقد و خانقاه متعلق به «ابویزید طیفور بی عیسی بن سروشان بسطام» ملقب به «سلطان العارفین » و از عرفای نامی و مشهور ایران در قرن سوم هجری قمری قرار دارد .


مجموعه بایزید بسطامی شامل خانقاه بایزید، رواق صفوی، منار بسطام، مسجد بایزید بسطامی، مسجد بسطام، امامزاده محمد، برج کاشانه، گنبد غازان خان و مدرسه شاهرخیه است.


انتهای پیام / ه


جزئیات مرمت سربینه حمام بسطام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.