سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کریمی مطرح کرد؛

برگزاری بزرگ‌ترین رویداد کارآفرینی در حوزه تولید محتوای دیجیتال

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور از برگزاری بزرگ‌ترین رویداد کارآفرینی در حوزه تولید محتوای دیجیتال، خبر داد.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدعلی کریمی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور با اشاره به نقش فناوری‌های دیجیتال در توسعه کارآفرینی و ظرفیت‌های موجود در این حوزه گفت: رویداد کارآفرینی محتوای دیجیتال پیام نور برای توسعه ظرفیت‌های دانشگاهی در ایجاد کسب‌ و کار‌های این حوزه فرصتی را برای فناوران و نوآوران دانشگاهی فراهم می کند تا بتوانند در یک رقابت نوآورانه، در موضوعات مختلف این رویداد، به خلق و بارورسازی ایده‌ی نوآورانه خود بپردازند.

کریمی با اشاره به حمایت معاونت علمی از برگزاری بزرگ‌ترین رویداد کارآفرینی کشور در دانشگاه پیام نور گفت: این رویداد با اهدافی چون شناسایی و جذب کارآفرینان بالقوه و یا نوپا در مراکز دانشگاهی، شکل‌گیری و توسعه‌ زیست‌بوم کارآفرینی، حمایت مادی، آموزشی و معنوی از صاحبان ایده و محصول و همچنین هدایت و ایده‌ها در مسیر تجاری‌سازی هشتم شهریورماه سال جاری میزبان گروه‌های نوآور دانشگاهی است.

ضرورت تولید محتوای دیجیتال در کشور

کریمی با بیان اینکه تولید محتوای دیجیتال در کشور امری بسیار مهم و حیاتی است، افزود: این رویداد فرصتی است تا گروه‌های شرکت‌کننده بتوانند در یک مسابقه علمی و عملیاتی نسبت به تولید محتوا که با موضوعات فرهنگی اجتماعی (آموزش، هنر و معماری، گردشگری و...)، زیست‌محیطی (شهر سبز، حمل‌ونقل، صرفه‌جویی در انرژی و..)، سلامت (سلامت معنوی و اجتماعی، سلامت جسم و روان، ورزش و تغذیه سالم و...) بازی‌های رایانه‌ای و تولید نرم‌افزار تلفن همراه و وب‌سایت انجام می‌شود، اقدام کنند.

وی با اشاره به پتانسیل بالای دانشگاه پیام نور گفت: دانشگاه پیام نور با وجود 500 مرکز واحد و حدود 700 هزار دانشجو و چهار هزار هیئت‌علمی نشان می‌دهد که از توانمندی بالایی در مسائل کارآفرینی برخوردار است و می‌تواند با ورود به برنامه‌های متنوع به بحث اشتغال در دولت تدبیر امید کمک کند.

کریمی گفت: تاکنون در حدود پانصد ۵۴۳ طرح، که هرکدام آنها قابلیت تبدیل یک استارتاپ کارآفرین را خواهد داشت، به دبیرخانه ارسال‌شده است که از این مجموع، حدود ۳۵ طرح بعد از داوری و ارزیابی به مرحله نهایی راه پیدا می‌کنند و در پایان رویداد، طرح‌ها توسط داوران بررسی و برگزیدگان رویداد انتخاب می‌شوند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور گفت: گروه‌های برگزیده جهت تجاری‌سازی محصولات و ارائه خدمات آموزشی و مشاوره‌ای در مراکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه پیام نور که با همکاری ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه‌اندازی شده است، موردپذیرش قرار می‌گیرند.

بر اساس این گزارش،شناسایی و جذب کارآفرینان بالقوه و یا نوپا در مراکز دانشگاهی، توسعه فضای تعامل، همفکری و خلاقیت، هدایت و حمایت از ایده‌ها با رویکرد تجاری‌سازی آن‌ها و ایجاد تسهیلات لازم برای ادامه فعالیت، فراهم آوردن بستر ارتباط بین نهاد‌های صنعتی، خدماتی و دانشگاهی و آموزش مبانی تولید محتوای دیجیتال فاخر و حمایت از تولیدکنندگان محتوا ازجمله اهدافی است که در این رویداد دنبال می‌شود.

گفتنی است؛ بزرگ‌ترین رویداد کارآفرینی دانشگاه پیام نور در حوزه تولید محتوای دیجیتال با حمایت ستاد فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی در هشتم شهریور ماه سال جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.