سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همزمان با هفته دولت؛

افتتاح نخستین مرکز درمان و توانبخشی بیماران اوتیسم در دزفول

رئیس اداره بهزیستی دزفول از افتتاح نخستین مرکز درمان و توانبخشی اختلالات نافذ رشد( اوتیسم ) با همکاری بخش خصوصی در دزفول همزمان با هفته دولت خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فریدون عبدی، رئیس اداره بهزیستی دزفول با اعلام این خبر بیان داشت: این مرکز که سومین مرکز اوتیسم در استان خوزستان می باشد با سرمایه گذاری بخش خصوصی در دزفول راه اندازی شده و ظرفیت 40 نفر را دارد و زمینه اشتغال پایدار برای 7 نفر را فراهم کرده است.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت اشتغال پایدار این مرکز در آینده به 10 نفر افزایش خواهد یافت اظهار کرد: کودکانی که کمبود آگاهی های اجتماعی یا تعامل اجتماعی دارند و توانایی و مهارت برقراری ارتباط با اجتماع را ندارند ولی از نظر هوشی مشکلی ندارند در این مراکز جذب می شوند.
عبدی اذعان داشت: در این مرکز متخصص روان شناسی، مددکار و کارشناس گفتار درمانی، آموزش های لازم را به کودکان مبتلا به اوتیسم ارائه می کنند.
رئیس بهزیستی دزفول اعتبار هزینه شده برای راه اندازی این مرکز را یک میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: پیش از این خانواده ها برای حل مشکلات فرزندان اوتیسم خود مجبور بودند به شهرهای اهواز و اندیمشک مراجعه کنند ولی با راه اندازی این مرکز مشکل آن ها حل شده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه از هر 110 بچه متولد شده یک نفر مبتلا به اوتیسم است، از آغاز اجرای طرح غربالگری اوتیسم در دزفول در آینده نزدیک خبر داد و اظهار داشت: پیش بینی می شود در دزفول بیش از 50 کودک مبتلا به اوتیسم وجود داشته باشد.
اوتیسم یک اختلال نافذ رشد است، بعضی از پزشکان برای افراد مبتلا به این بیماری از واژه اختلال حواس استفاده می کنند، چرا که دامنه دقت افراد اوتیسم پایین و علائم شان متفاوت است.
این اختلال در بعضی از افراد به ویژه آن هایی که علائم خفیفی دارند یا چند معلولیتی هستند ممکن است تشخیص داده نشود.
انتهای پیام/گ

دزفول صاحب مرکز درمان و توانبخشی اوتیسم شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.