سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دروغگویی عامل تروریستی فنلاند به پلیس

پلیس فنلاند اعلام کرد عامل حمله تروریستی در شهر تورکو اطلاعات دروغ در اختیار آنها گذاشته بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دویچه وله؛ پلیس فنلاند پس از انجام تحقیقات بیشتر درمورد عامل حمله با چاقو در شهر تورکو، متوجه شد ضارب اطلاعات اشتباه در اختیار آنها گذاشته و درمورد نام و سن خود دروغ گفته است.

جمعه گذشته (18 اوت) در فنلاند، یک مرد جوان با چاقو در میدان مرکزی بندر تورکو ، 2 نفر را کشت و 8 نفر را مجروح کرد. نیروهای پلیس پای وی را هدف قرار دادند و او را بازداشت کردند. ضارب خود را «عبدرحمان مشکاه» 18 ساله از مراکش معرفی کرده بود؛ اما تحقیقات تکمیلی نشان داد وی دست‌کم درمورد سن و نامش اطلاعات غلط در اختیار پلیس قرار داده است.

فرد بازداشت شده 20 ساله است و زمانیکه در سال 2016 به عنوان پناهجو وارد فنلاند شد، با یک اسم جعلی در فهرست مهاجران ثبت نام کرد. تمام اطلاعات صحیح این جوان از طریق پلیس بین‌الملل به دست آمده است؛ اما نیروی پلیس فنلاند حاضر به انتشار عمومی آن نشد.

بازرس ارشد اداره ملی تحقیقات فنلاند اعلام کرد: با آشکار شدن هویت اصلی ضارب، حالا می‌دانیم با چه کسانی در ارتباط بوده و از طرف چه گروه‌هایی حمایت می‌شده است.

پلیس آلمان پیش از این اعلام کرده بود ضارب شهر تورکو در سال‌های 2015 و اوایل 2016 در این کشور به سر می‌برد و طی این مدت نیز بارها از اسامی جعلی استفاده کرده بود.

جوان مراکشی هرگونه ارتباطی با گروه‌های تروریستی را تکذیب کرد؛ اما مقامات فنلاندی این اقدام را عملی تروریستی معرفی کردند.

در همین ارتباط شش نفر دیگر نیز بازداشت شدند که 3 نفر به دلیل در دست نبودن مدرک موثق، آزاد شدند.

 انتهای پیام/

ارائه اطلاعات گمراه‌کننده از سوی عامل حادثه تروریستی فنلاند 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.