سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرمت مقبره کاوه آهنگر در روستای مشهدکاوه پایان یافت

مرمت مقبره کاوه آهنگر در روستای مشهدکاوه، همزمان با هفته دولت به پایان رسید.

به‌ گزارش حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به‌ نقل از روابط‌ عمومی اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان؛ سرپرست اداره میراث‌فرهنگی شهرستان چادگان اعلام کرد: مرمت مقبره کاوه آهنگر در روستای مشهدکاوه همزمان با هفته دولت به پایان رسید و اکنون برای بازدید علاقه‌مندان و گردشگران آماده است.

نورالله عبداللهی، سرپرست اداره میراث‌فرهنگی شهرستان چادگان امروز ۶ شهریور ۹۶ با اعلام این خبر گفت: این مقبره با حضور اکبر ترکی نماینده مردم شهرستان‌های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین، مهدی اسدپور فرماندار شهرستان، حجت‌الاسلام ابوالفضل سلیمانی امام جمعه چادگان و سایر مسئولان شهرستان برای بازدید عموم در طی مراسمی بازگشایی شد.

وی در مراسم بازگشایی این بنا، با تأکید بر اهمیت تاریخی این مقبره، تأکید کرد: این بنا مربوط به دوره ایلخانی و با قدمت ۷۰۰ ساله، از قدیمی‌ترین بنا‌های تاریخی برجای‌مانده در شهرستان است که با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات سفر ریاست‌جمهوری، به‌ دست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان مرمت شد.

عبداللهی بیان کرد: در حال حاضر این بنای قدیمی شامل گنبد منحصر‌به‌فرد دوپوسته‌ای و هشتی ورودی است که در مرحله اول، مرمت و سبک‌سازی، شیب‌بندی و عایق‌کاری حاشیه گنبد، کف‌سازی، بازسازی ضریح چوبی داخل بنا انجام شد.

شایان ذکر است؛ روستای تاریخی مشهد کاوه در ۱۲ کیلومتری غرب شهر چادگان در استان اصفهان و در مسیر سرچشمه‌های زاینده‌رود قرار دارد.

 

انتهای پیام/

 

آخرین اخبار از مرمت یک اثر تاریخی در روستای مشهد کاوه

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.