سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترامپ تسلیحات نظامی سنگین را به پلیس ضدشورش آمریکا برمی‌گرداند

«دونالد ترامپ» قصد دارد با لغو یکی دیگر از فرمان‌های رئیس جمهور پیشین، تسلیحات نظامی سنگین را در اختیار پلیس آمریکا قرار دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت؛ «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، به زودی فرمان اجرایی را امضا خواهد کرد که به موجب آن فرمان «باراک اوباما»، رئیس جمهور پیشین، درباره ممنوعیت استفاده پلیس از تجهیزات نظامی و خودروهای زرهی، لغو خواهد شد.

در جریان حوادث سنت لوئیز آمریکا در سال 2014، اوباما فرمانی را صادر کرد که بر اساس آن پلیس آمریکا از بکاربردن خودروهای زرهی و یا تسلیحات سنگین برای سرکوب تظاهرات و ناآرامی‌های داخلی منع شد. حالا ترامپ قصد دارد ضمن لغو فرمان اوباما، استفاده از نارنجک، جلیقه ضدگلوله، سپر ضد شورش، سلاح گرم و مهمات بکار رفته در ارتش را برای تمام نیروهای پلیس آمریکا، آزاد کند.

این اقدام با بهانه کمک به نیروهای پلیس محلی برای کاهش جرم و جنایت و همچنین تامین امنیت عمومی صورت می‌گیرد.

یک منبع آگاه گفت: احتمالا «جف سشنز»، دادستان کل آمریکا، این خبر را در جریان سخنرانی امروز (دوشنبه) در کنفرانس نیروهای پلیس نشویل، واقع در ایالت تنسی، اعلام خواهد کرد.

سازمان‌های ملی پلیس آمریکا فشار زیادی بر ترامپ وارد کرده بودند تا به وعده خود درباره تجهیز تسلیحاتی بیشتر نیروهای پلیس برای برقرار امنیت و دفاع از جانشان، عمل کند.

کنگره آمریکا در سال 1990 قانونی را تصویب کرد که به موجب آن پنتاگون موظف شد تجهیزات نظامی مورد نیاز برای مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر را در اختیار پلیس این کشور قرار دهد. بسیاری از گروه‌های مدنی درباره نظامی کردن نیروهای پلیس ابراز نگرانی کردند.

درصورتیکه ترامپ چنین فرمانی را صادر کند، دولت باید کمک‌های مالی لازم را در اختیار پلیس آمریکا قرار دهد تا بتواند تجهیزات را از وزارت دفاع و دیگر منابع خریداری کند. 

انتهای پیام/

قصد ترامپ برای لغو ممنوعیت استفاده پلیس از تجهیزات ضدشورش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.