سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید رئیس سازمان حج و زیارت بر نقش روحانیون در آرامش حجاج

رئیس سازمان حج و زیارت درگردهمایی روحانیون، معین و معینه‌های حج تمتع در مکه، تصریح کرد: روحانیون در ایجاد فضای آرامش درکاروان‌ها و آگاه کردن حجاج نسبت به برنامه‌های ایام تشریق نقش بسیار مهمی دارند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حمید محمدی، رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به مشکلات برگزاری حج امسال، تفاوت‌های حج ۹۶ با سال‌های گذشته را یادآور شد و افزود: درفرصت کم باقیمانده پس از مذاکرات حج، تلاش فراوانی انجام شد تا بهترین امکانات موجود برای زائران فراهم شود و شما باید کمک کنید تا زائران نسبت به این نکات توجیه شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان مشکلات عملیات انتقال هوایی زائران، به انجام ۷۵ درصد پرواز‌های حج توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: برای بازگشت زائران در تلاش هستیم که خدمات بهتری ارائه شود و در صورت امکان طول مدت سفر کاهش یابد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه حج امسال حج سرنوشت سازی است و هموطنان در داخل ایران بدقت مسایل را رصد می‌کنند، افزود: مسیری را باید طی کنیم که کوچکترین نگرانی و دغدغه پیش نیاید، حفظ سلامت و امنیت زائرین اولویت ماست و هر اقدامی باید این دو مهم را تضمین کند.

آقای محمدی برلزوم توجیه زائران نسبت به مسایل ایام تشریق و اجرای صحیح دستورالعمل‌ها تاکید کرد وگفت: اگر همه چیز خوب انجام شود مسیر حج باز خواهد ماند و اگرغفلتی داشته باشیم آسیب بروز می‌کند.

وی لازمه اجرای عملیات برنامه ریزی شده را همکاری روحانیون و مدیران در اجرای دستورالعمل‌ها دانست و با اشاره به نقش روحانیون، معین‌ها و معینه‌های کاروان‌ها درانتقال آرامش به زائران گفت: انتظارمی رود درعملیات از تک روی و اعمال سلیقه پرهیز شود و با توجیه زائرین، استرس کاهش یافته و پرونده حج امسال با سربلندی و عزت بسته شود.

رئیس سازمان حج و زیارت اضافه کرد: تا امروز شرایط کلی خوب بوده است، اما این آرامش نباید ما را دچار غفلت کند تا انشاءالله شاهد نظم وانضباط درکار‌ها و اجرای برنامه‌ها و حج نمونه‌ای داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه برای ایام تشریق ساختارتشکیلاتی آماده شده است، افزود: برنامه ریزی‌ها برای انجام یک عملیات خوب صورت گرفته و رصد عملیات در مقاطع مختلف پیش بینی شده است.

محمدی به امکانات فراهم شده برای زائران در عرفات اشاره کرد و گفت: استقرار کاروان‌ها در چادر‌های عرفات به صورت مجموعه ای، هماهنگی و تعامل روحانیون و مدیران کاروان‌ها برای مدیریت مباحث اجرایی و فرهنگی را می‌طلبد.

رئیس سازمان حج و زیارت درپایان سخنان خود درخصوص برنامه ریزی انجام شده برای استقرار زائرین در مشعر و اعزام کاروان‌ها به رمی جمرات در روز‌های دهم، یازدهم و دوازدهم توضیحاتی داد و لزوم رعایت نظافت و نکات بهداشتی را در محوطه چادر‌ها و خارج از آن متذکر شد.

همایش سراسری روحانیون، معین‌ها و معینه‌های حج تمتع ۹۶ در مکه مکرمه باهدف اطلاع رسانی در خصوص آخرین مسایل حج ۹۶ و هماهنگی هرچه بیشتر برای اجرای برنامه‌های ایام تشریق امروز در سالن اجتماعات بعثه مقام معظم رهبری در هتل ویولت برگزار شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.