سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از سوی وزارت بهداشت اختصاص یافت؛

3موبایل کلینیک دندان پزشکی درکرمان

مدیر جذب مشارکت های مردمی معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: از سوی معاونت اجتماعی وزارت بهداشت هفت کلینیک سیار دندان پزشکی(موبایل کلینیک) به استان کرمان اختصاص یافت .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان علیرضا کرمانی زاده مدیرجذب مشارکت های مردم علوم پزشکی کرمان گفت: ارتقاء سطح سلامت بهداشت دهان ودندان، حضور در مناطق کمتر برخوردار و همچنین حضور و مشارکت خیران از اهداف راه اندازی این کلینیک های سیار است.

وی افزود: در رابطه با نحوه فعالیت این کلینیک های سیار ستاد هدایت حرکت های داوطلبانه دندان پزشکی راه اندازی شد و مقرر شده تا این کلینیک ها خدمات خود را در حاشیه شهرها، مناطق کمتر برخوردار، زندان ها و... ارائه دهند.

به گفته وی اولین ماموریت و فعالیت کلینیک سیار در کرمان حضور در منطقه زهکلوت از سوم تا 12 شهریور ماه و ارائه خدمات دندان پزشکی به مردم این منطقه است.

این مسئول گفت: در این کلینیک ها بسته خدمات دندان پزشکی مطابق با بسته تعریف شده در طرح تحول سلامت(در سطوح اول و دوم) شامل موارد آموزش بهداشت، معاینه دهان و دندان، فلوراید تراپی، فیشور سیلنت، جرم گیری و بروساژ، ترمیم دندان های شیری و دائمی، کشیدن دندان های شیری و دائمی، پالپوتومی، درمان پالپ زنده و رادیوگرافی تک دندان است.

وی در مورد فعالیت سه کلینیک سیار دندان پزشکی در کرمان تصریح کرد: یکی از این کلینیک ها به دانشکده دندان پزشکی کرمان واگذار شده تا خدمات خود را با حضور دانشجویان و دندان پزشکان و اساتید ارائه کند.

به گفته وی دو کلینیک دیگر نیز در اختیار معاونت اجتماعی و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان است تا در اختیار سازمان های مردم نهاد و یا خیرانی که قصد دارند کارهای خیرخواهانه انجام دهند قرار گیرد.

مدیر جذب مشارکت های مردمی معاونت اجتماعی علوم پزشکی تاکید کرد: کلینیک های سیار 200 روز در سال فعالیت می کنند و همه خدمات دندان پزشکی در سطوح یک و دو ثبت می شوند.

انتهای پیام/ح

موبایل کلینیک ها به کرمان می آیند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.