سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار زیگمار گابریل: ترامپ و پوتین یک جنگ سرد هسته‌ای به راه می‌اندازند

وزیر امور خارجه آلمان هشدار داد روسای جمهور آمریکا و روسیه در حال راه‌اندازی یک جنگ سرد هسته‌ای هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیوز ویک؛ «زیگمار گابریل»، وزیر امور خارجه آلمان، هشدار داد «دونالد ترامپ» و «ولادیمیر پوتین» روسای جمهوری آمریکا و روسیه، در حال ایجاد یک جنگ سرد هسته‌ای میان جهان غرب و روسیه هستند.

گابریل با «عصر یخ» نامیدن دوران کنونی به مجله بیلد آلمان گفت: سه مقام عالی رتبه سیاسی شامل ترامپ، پوتین و رجب طیب اردوغان به دنبال دسترسی بیشتر و حفظ قدرت هستند. هر کدام از این رهبران سیاسی، جهان را عرصه‌ای برای نبرد می‌دانند که این موضوع بسیار خطرناک است.

گابریل در ادامه تاکید کرد، آلمان مخالف سرسخت افزایش تسلیحات اتمی باقی می‌ماند. وی سپس از سخنان «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان، درباره فعالیت اقتصادی «گرهارد شرودر»، صدراعظم پیشین، با روسیه انتقاد کرد.

نظرسنجی‌های به عمل آمده در آلمان نشان می‌دهد حزب محافظه‌کار دموکرات مسیحی مرکل در صدر قرار دارد و می‌تواند برای سومین دوره متوالی پیروز انتخابات باشد.

سخنان گابریل پس از آن گفته شد که روابط دیپلماتیک میان آمریکا و روسیه مخدوش شده و هر کدام از این کشورها نیروها و ادوات جنگی خود را در اروپای شرقی افزایش داده‌اند.

اخیرا کنگره آمریکا تحریم‌هایی را علیه روسیه تصویب کرد که در پاسخ به هک شدن ایمیل‌های برخی چهره‌های سیاسی آمریکا در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته این کشور بود. ترامپ نیز این تحریم‌ها را امضا کرد و از این پس برای کاهش و یا لغو تحریم علیه روسیه نیازمند دریافت موافقت کنگره خواهد بود.

ترامپ در اوایل ماه میلادی جاری نیز در حساب توییتر خود کره شمالی را تهدید به استفاده از گزینه نظامی کرد و مدعی شد پاسخ آمریکا به پیونگ‌یانگ «آتش و خشم» خواهد بود. ترامپ در توییت 9 اوت اعلام کرد: نخستین دستور من به عنوان رئیس جمهور آمریکا، نوسازی و مجهز کردن تسلیحات هسته‌ای کشور بود. هم‌اکنون توان هسته‌ای ما سخت‌تر و قوی‌تر از هر زمان دیگری شده است. امیدوارم هیچگاه مجبور به استفاده از این قدرت نشویم؛ اما هیچ زمان دیگری نبود که آمریکا تا این اندازه قدرت برتر در جهان باشد!

دستور به روزرسانی تسلیحات اتمی آمریکا از ترامپ موجب شد بودجه برنامه هسته‌ای این کشور در سال 2017، 11 درصد افزایش یابد. 

انتهای پیام/

هشدار وزیر خارجه آلمان درباره وقوع جنگ سرد هسته‌ای بین آمریکا و روسیه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.