سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ملک‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح كرد؛

اختصاص بودجه ۶۰ میلیاردی وزارت بهداشت برای پژوهش

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به افزایش ۲ برابری بودجه از اختصاص ۶۰میلیاردی برای اجرای طرح‌های پژوهشی خبر داد.

ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و رئیس موسسه توسعه تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی ایران ( نیماد) در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: هم اکنون موضوع بیماری های غیر واگیر مهم ترین اولویت تحقیقاتی در موسسه نیماد قرار دارد و از سوی دیگر  تاکنون نیز بیش از 100 طرح پژوهشی بسیار مهم  از سراسر کشور برای تحقیقات در حوزه های مختلف علوم پزشکی با اولویت بیماری های غیر واگیر مزمن به تصویب رسیده است.

وی با اعلام آمادگی برای همکاری با همه محققان دانشگاه های مختلف کشور، گفت: بر موسسه نیماد ا توجه به تامین بودجه مورد نیاز تحقیقاتی دو به طور کلی رفع مشکلات بودجه ای، از همه محققان دانشگاه های کشور برای همکاری در اجرای طرح های تحقیقاتی و ارائه طرح های پژوهشی خود دعوت به همکاری مى كنيم.

افزايش ٢ برابرى بودجه طرح هاى تحقيقاتى 

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ایران همچنین ادامه داد: البته از میان 100 طرح پژوهشی فوق در مجموع 70 طرح  وارد مرحله اجرایی شده اند که بودجه  مورد نیاز در این زمینه هم تامین شده است از سوی دیگر برای اجرای طرح های پژوهشی آینده هم با افزایش 2 برابری بودجه ، 60 میلیارد تومان  اعتبار اختصاص یافته است .

ملک زاده یادآور شد: تاکنون در سه مرحله مختلف و در سطح کشوری ، ظرفیت ها و چار چوب های اختصاصی برای ارائه طرح ، جذب محقق و عناوین اولویت دار، اعلام شده که در هر مرحله  در مجموع  400 گروه از نقاط مختلف ایران طرح های پژوهشی خود را ارائه کرده اند که با تحلیل و بررسی های کامل، در هر دوره  از میان رح های ارسالی تعداد 30 ال40 طرح  پژوهشی برتر برای حمات مالی و اجرا انتخاب شدند. 

انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.