سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غربالگری بیش از 21 هزار نوآموز در استان همدان

مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی همدان از غربالگری 21 هزار و 783 نوآموز در بدو ورود به دبستان استان در در طرح سنجش سلامت خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، پروین قربانیان اظهار داشت: تاکنون 21 هزار و 783 نوآموز مورد ارزیابی سنجش سلامت جسمانی قرار گرفته‌اند که از این تعداد، 19 هزار و 463 نفر به مدارس عادی معرفی شدند.

وی ادامه داد: 2 هزار و 320 نوآموز مشکوک به بیماری بودند که برای ارزیابی متخصصان و کارشناسان مربوطه به مرحله تخصصی معاینه معرفی شدند.

قربانیان خاطرنشان کرد: 655 نوآموز مشکوک به مشکل بینایی و 166 نفر مشکوک به مشکل شنوایی بودند، 15 نفر نیاز به ارزیابی تخصصی جسمی و حرکتی داشتند و هزار و 221 نفر نیز در ارزیابی اولیه به مرحله تخصصی آمادگی تحصیلی ارجاع داده شدند.

وی به اجرای طرح آزمایشی سنجش سلامت جسمانی در پاییز امسال اشاره کرد و گفت: در این طرح 4 هزار و 142 نفر در مرحله پیش‌دبستانی تحت غربالگری سلامت جسمانی قرار گرفتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی استان همدان با بیان اینکه تا دوم شهریورماه برخی پایگاه‌های سنجش سلامت فعال خواهند بود، افزود: برآورد می‌شود 2 هزار نفر از غربالگری در طرح سنجش سلامت جا مانده باشند.

وی ادامه داد: متأسفانه سهل‌انگاری خانواده‌ها و یا در مسافرت بودن آنها موجب تأخیر در انجام این غربالگری شده است البته برای این افراد مجددا 10 مهرماه پایگاه‌ها فعال می‌شود.

انتهای پیام/ د

طرح سنجش سلامت دانش آموزان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.