به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مجید ارجونی مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور اظهار داشت: این شبکه رادیویی مسیر ریلی زاهدان - کرمان را به طول 522 کیلومتر زیر پوشش قرار می دهد.
وی افزود: افزایش ایمنی سیر و حرکت قطارها، پوشش گسترده و امکان توسعه منطقه پوشش دهی از مهم ترین مزایای این سیستم به شمار می رود.
ارجونی ادامه داد: سرویس دهی به کاربران بیشتر، استفاده بهتر از منابع فرکانسی و امکان برقراری تماس با شبکه تلفن شهری و داخلی از جمله مزایای این شبکه محسوب می شود.
وی با اشاره به امنیت این شبکه تصریح کرد: محرمانه بودن مکالمات در شبکه رادیویی ترانک بسیار پیشرفته است و هیچکس امکان نفوذ در آن را نخواهد داشت.
مدیرکل راه آهن جنوب شرق افزود: هم اینک برقراری ارتباط رادیویی با مرکز تهران، ایستگاه های محور زاهدان- رودشور و رودشور – کرمان با نصب و راه اندازی این سیستم ایجاد شده است.
ارجونی بیان کرد: دوره آموزشی کاربری و بهره برداری از این سیستم با حضور اعضای کمیسیون سوانح به همراه جانشینان در زاهدان برگزار شده است.
وی ادامه داد: با توجه به ساختار سلولی شبکه ترانک، منطقه زیر پوشش شبکه رادیویی به میزان قابل توجهی نسبت به سیستم قبلی پیشرفت خواهد کرد.
راه آهن جنوب شرق با مسیر ریلی زاهدان - تهران به طول هزار و 600 کیلومتر در سال 1390 به بهره برداری رسید و این مسیر ریلی با داشتن 2 خط عریض و استاندارد، اتصال ریلی به کشور پاکستان و قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شرق به غرب که سبب اتصال کشور های پاکستان و شبه قاره هند به ترکیه، اروپا و آسیای مرکزی شده از اهمیت بین المللیِ ویژه ای برخوردار بوده و مورد تایید سازمان اکو و اسکاپ نیز قرار دارد.
انتهای پیام/ع