سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری ازمزرعه پرورش ماهی قزل آلا در سنندج

همزمان با سومین روز از هفته دولت، مزرعه پرورش ماهی شرکت زرین ماهی کردستان در روستای دریله بخش کلاترزان شهرستان سنندج با حضور معاون وزیر جهادکشاورزی و استاندار کردستان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج  ، رئس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در  آیین  افتتاحیه این پروژه گفت:این مزرعه در مساحت 6 هزار متر مربع با اعتبار 13 میلیارد ریال احداث شده که هفت میلیارد و 380 میلیون ریال آن از اعتبارات صندوق توسعه ملی و پنج میلیارد و 620 میلیون ریال آن آورده شخصی بوده است.

ذوالفقاری با اشاره به تا مین آب این مزرعه از پایاب سد آزاد افزود: با افتتاح این مزرعه برای 13 نفر به صورت مستقیم و 26 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد می شود.

وی بیان کرد:ظرفیت تولید سالانه این واحد پرورشی 120 تُن و مساحت کل آن 15 هزار و 61 متر مربع است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت:این پروژه در راستای برنامه های اقتصاد مقاومتی در ضلع جنوبی حاشیه رودخانه کوماسی اجرا شده که دارای برق سه فاز و برق اضطراری با استفاده از دیزل ژنراتور است.
ذوالفقاری با بیان اینکه هم اکنون 500 صیاد در کردستان مشغول به فعالیت هستند افزود: هیچگونه محدودیتی برای مکانیزاسیون کردن واحدهای پرورش ماهی دراستان وجود ندارد و واحدهای تولید آبزیان در صورت داشتن وثیقه از تسهیلات 15 درصدی بانک تعاون توسعه برخوردار خواهند شد.

گفتنی است، سالانه 9 هزار و 700 تُن آبزی در استان تولید می شود که پنج هزار و 400 از آن ماهی سردآبی و چهار هزار و 300 تن ماهی گرم آبی است.
انتها ی پیام/م

مزرعه پرورش ماهی قزل آلا ی سنندج افتتاح شد

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.